Įdomus straipsnis apie pinigus ir moralę

Moderators: Rolandas, Visi tvarkytojai

Post Reply
Uosis
Posts: 1564
Joined: Sun 12 22, 2002, 13:34

Įdomus straipsnis apie pinigus ir moralę

Post by Uosis »

Sveiki! Radau įdomų optimistinį straipsnį anglų kalba apie žmogų, pinigus, žiniasklaidą, mitus, moralę ir sistemą. Straipsnio autorius - Sai Babos universiteto profesorius G. Venkataraman.

Straipsnį rasite paspaudę nuorodą http://media.radiosai.org/Journals/Vol_ ... rality.htm

Gero skaitymo, šviesių minčių!
Yra tik vienas Dievas ir jis yra visur :)
Uosis
Posts: 1564
Joined: Sun 12 22, 2002, 13:34

Post by Uosis »

Na ir dar vienas to paties profesoriaus Venkataramano straipsnis apie visuomenes problemas ir jų sprendimo būdą :)

http://media.radiosai.org/journals/Vol_ ... vodaya.htm
Yra tik vienas Dievas ir jis yra visur :)
Trėja
Posts: 235
Joined: Sun 12 18, 2005, 0:03
Location: Kaunas

Post by Trėja »

Geriau išverstum.......... ,ką tie profesoriai rašo,nes ne visi čia tokie protingi,,kaip tu ,kad kitomis kalbomis skaitytų........... (bent -aš)
Viską daryk 100%
Uosis
Posts: 1564
Joined: Sun 12 22, 2002, 13:34

Post by Uosis »

Tai, kad aš tiek laiko neturiu, kad juos išversti :) Manau puikus pretekstas tau pasimokyti anglų kalbos :) Pabandyk paveikslėlius pasižiūrėt ir gal viską, kas tau reikalinga suprasi :)

P.S. kadangi tai profesoriaus straipsnis, tai čia manau tiks dar įdomi mintis apie mąstymą arba nemąstymą. O skamba ji taip:

Kas nenori mąstyti, yra fanatikas,

kas nesugeba mąstyti, yra kvailys,

kas nedrįsta mąstyti - vergas.
Yra tik vienas Dievas ir jis yra visur :)
Toltik
Posts: 580
Joined: Fri 10 28, 2005, 9:56
Location: Laisvės oazė
Contact:

Post by Toltik »

"conclusion" :)) is paveiksleliu ir paragrafu pavadinimu (nes neturiu laiko net paskaityti :))) ).

Pradžia: kur ritasi pasaulis, tik pažiūrėkit kaip blogai visiems ir visada...
Pabaiga: Svamis rodo kelią, tik pažiūrėkit kaip pas jį gerai...

Čia vertimas su trupučiu sarkazmo :))). Šiaip tai viskas kaip ir teisingai. Labai atsiprašau jei kieno jausmus įžeidžiau, tiesiog pasistenkime nevertinti :)) (t.y. nedaryti taip kaip parodyta viršuje :)) ).
Uriel
Posts: 588
Joined: Sun 12 11, 2005, 15:23
Location: Vilnius

Post by Uriel »

Bet kokios gudrutės to svamio akutės :)))
Jis "vargšelis" jau pinigėliuose patyt ne maudosi, bet paskęsti rizikuoja :)))

Kokia puiki... propoganda :)
Toltik
Posts: 580
Joined: Fri 10 28, 2005, 9:56
Location: Laisvės oazė
Contact:

Post by Toltik »

Kad propoganda tai sutinku, bet dėl "pinigėlių" maudyklės tai su tavimi Uriele nesutinku :). Nesutinku ne šiaip sau, kadangi tarkim toks požiūris man nebepriimtinas, bet iš asmeninės patirties, tam tikru momentu materialumas nustoja buti tikslu, dauguma dvasiniu "mokytoju" kurie dangstosi morale ir t.t. tik dėl patogaus-materialaus gyvenimo anksčiau ar vėliau sudega ir retai kada sugeba aplink save suburti kažką patvaresnio nei visų keiksnojamą sektą... Na čia per plati tema.

Gražių ir prasmingų visiems samprotavimų ;)
Vileine
Posts: 193
Joined: Fri 04 08, 2005, 9:34
Location: Kaunas

Post by Vileine »

Labai sunku įrodyti, kad nesi kupranugaris. Iš principo, ir nėra prasmės. Juk tai ne apkaltinto reikalas - kaip jį vertina, o vertintojo problema, kad jis kitame mato tik blogąją pusę. Deja, ką blogo pastebime kitame, tas glūdi ir mumyse.
Kai kas nors Sai Babą kaltina turto troškimu, tai taip juokingai nuskamba. Dabar aibė žmonių važiuoja pas jį, norint galima pasiklausinėti, kas, kiek ir už ką ten moka. Siūlau pasigilinti.
Uriel
Posts: 588
Joined: Sun 12 11, 2005, 15:23
Location: Vilnius

Post by Uriel »

Vileine
pažiūrėk atidžiau žmogui į akis... Atsakymų rasi

Baba ar ne baba sai... koks skirtumas?
Va Grabovojų į padanges kėlėte, o dabar? Ko visi tyli, kai "vaikiną" už sektantinę veiklą nuteisė?
Man ir čia panašiai "skamba"...
Vileine
Posts: 193
Joined: Fri 04 08, 2005, 9:34
Location: Kaunas

Post by Vileine »

Niekada nekėliau Grabovojaus į padanges, nes man jis, atvirai pasakius, visai nerūpi.
Žmogus žmogui nelygus. Jei Grabovojus ima milžiniškas sumas už gydymus, tai ar galima sakyti, kad, tarkim, Kristus irgi gražiai nulupo nuo Lozoriaus. Jeigu jau visi jie tokie :wink: .
Uosis
Posts: 1564
Joined: Sun 12 22, 2002, 13:34

Post by Uosis »

Matau, kad reiketų šiuos straipsnius išversti, nes paveiksliukų interpretacijos toli gražu neatspindi šių straipsnių gelmės :) Na bet ten tokius traktatus išversiti, tai reikia kokius du vakarus paskirti, o vakarais ir taip yra ką veikti :) Žodžiu rekomenduoju tiems, kas moka anglų kalbą, o tiems, kurie nemoka įdedu kitą įdomų straipsnį iš lietuviško naujienų portalo http://www.bernardinai.lt.

Algimantas Zolubas: Prievartaujama planeta
2006-07-25


Image


Mokslas, tiriantis organizmų santykius su gyvenamąja aplinka, gyvosios ir negyvosios gamtos sąveiką, vadinamas ekologija. Jau įpratome produktus, natūraliai išaugintus ir perdirbtus nenaudojant cheminių medžiagų, vadinti ekologiškai švariais. Gamtos poveikis per jos produktus žmogui – viena ekologijos pusė. Ekologijai taip pat priskiriamas žmogaus poveikis gamtai. Abi šios pusės yra susijusios tarpusavyje ir daro viena kitai įtaką, tik jei pirmajai skiriamas ypatingas dėmesys, antroji perdėm ignoruojama. Pasaulyje veikia šimtai mokslinio tyrimo institutų, įvairių organizacijų ir judėjimų, mokymo programų, politinių partijų, tačiau žalingas žmogaus poveikis aplinkai išlieka ir, deja, tebedidėja.

Čia dera kalbėti ir apie kitokią, žmogaus kūno ir dvasios santykius atspindinčią ekologiją, nes nuo pastarosios esmingai priklauso žmogaus santykiai su gyvenamąja aplinka. Žmogaus netikusį elgesį gamtoje lemia jo moralė, nežabotas egoizmas, materializmas, vartotojiškumas, nepaisymas pavyzdžių ir pamokų, kurias pateikia pati gamta. Gamtoje taip pat vyksta „gamyba“, dauginasi augmenija, gyvūnija. Tačiau šioje gamyboje nesusidaro kenksmingų atliekų, jų išvis nelieka – viskas virsta terpe atsinaujinimui arba žeme. Trečiajame praėjusio šimtmečio dešimtmetyje prasidėjusi techninė revoliucija, tenkindama nuolat augančius žmogaus poreikius, kuriems, pasirodo, ribų nėra (Dievulis žmogui davė visko, išskyrus „gana“ arba „užteks“), pažeidė harmoningus žmogaus ir gamtos santykius, gamta patyrė žmogaus nemeilę. Gamta žmogui atsilygina tuo pačiu: plinta naujos ligos, daugėja vėžinių susirgimų, keičiasi klimatas, daugėja žemės drebėjimų su cunamiais, uraganų, audrų, vienur liūčių, kitur sausrų ir... braška sąnariai nuo druskų. Žmogaus organizmas pats nebepajėgia apsivalyti nuo taršalų, pasiligoja, o vaistų pramonė, siekdama tik pelno, siūlo vis naujus vaistus ne ligų priežastims šalinti (gamtą „gydyti“), o pasekmę palengvinti, skausmą malšinti.

Liūdnai pagarsėjo tik vienas sąvartynas, kai prie Šiaulių nuodingų atliekų irimo produktai prasiveržė pro pylimą, o tokių didelių ir mažų šiukšlynų, nuolat pamažu teršiančių gruntinius vandenis ir orą Lietuvoje apstu. Ir liūdniausia, kad šiuolaikinės šiukšlės yra ilgaamžės, dūlėja lėtai, o aplinką nuodija nuolat. Jei įvertinsime palaidotas vandenynuose ir jūrose nuodingas medžiagas, atominių elektrinių kurą, kuro atliekas, atominio ginklo arsenalą pasaulyje, pamatysime, kad mūsų planeta ne tik prievartaujama, bet užminuota minomis, kurių galios užtektų šimtus kartų sunaikinti viską, kas gyva Žemėje.

Žmogus į Žemę graužiasi kaip trandis į obuolį, iš jos pasiima akmens anglį, naftą, dujas, įvairią rūdą, o Žemei grąžina kenksmingas atliekas. Jau teršiamas kosmosas, kėsinamasi į dangaus kūnus. O Raudonoji knyga nuolat storėja, į ją įrašomi nueinantys į nebūtį gyvūnai bei augalai ir, jei žmogaus elgesys nesikeis, į Raudonąją knygą turės įsirašyti homo sapiens (protaujantis žmogus), tik žodį protaujantis turės parašyti kabutėse, nes kur, žmogau, buvo tavo protas, kad save pasmerkei nebūčiai? Atsakymas į šį klausimą glūdi pažyminyje: protaujantis, o ne mąstantis, protas o ne išmintis, dar daugiau – kūnas, o ne dvasia, buitis, o ne būtis, interesai, o ne idealai, civilizacija, o ne kultūra, biosocialinė būtybė bei ekonominių santykių veiksnys, o ne Dievo paveikslas ir panašumas. Tokią seką padiktavo civilizacija ir techninė revoliucija, ignoruojanti kultūrą, dvasios ekologiją ir evoliuciją.

Buvęs Romos klubo (ekologijos institucija) prezidentas Aurelijus Pecejis knygoje „Žmogaus savybės“ parodė, kad žmonija atėjo prie bedugnės krašto, kad artėjanti pasaulio pabaiga nebėra tik pranašautojų išmonė, o moksliškai įrodomas faktas. Vienintelė iš tokios padėties išeitis, autoriaus ir Klubo manymu, yra paties žmogaus pasikeitimas, vartotojiško elgesio aplinkos atžvilgiu apribojimas, pastangos padarytą žalą taisyti. Anot autoriaus, kenkianti aplinkai gamyba turi būti uždrausta, jokia gamyba negali būti pradėta, jei ji kenksminga aplinkai, nekenksminga gamyba privalo dar taurinti aplinką arba dalį iš pelno lėšų skirti aplinkos taurinimui.

Štai taip: atsisakyti automobilių, atsisakyti pesticidų bei herbicidų, atsisakyti elektros prietaisų (kitame laidų gale dega mazutas arba „dirba“ atomas), atsisakyti... batų, jei jų gamyba kenkia aplinkai. Ar įmanoma tokia techninė kontrrevoliucija? Mokslininkai į šį klausimą atsako teigiamai. Reikia naudoti alternatyvius energijos šaltinius (saulės, vėjo, vandens energija), atliekų nepaliekančias gamybos technologijas, o daugelio „gėrybių“, kurios sugalvotos tik pasipelnyti, tačiau visagalės reklamos būdu įperšamos kaip būtinos, atsisakyti, nebegaminti, nebevartoti. Ar įmanoma keistis pačiam žmogui, radikaliai keisti savo gyvenimo būdą, ar pakanka paskatų?

Minėtos Aurelijaus Pecejio knygos tikslas ir buvo parodyti žmonijai, kad ji priėjo bedugnę, kad tik pati pasikeitusi į ją nepaklius. Romos klubas, turintis šimtus mokslinio tyrimo organizacijų visame pasaulyje, nagrinėjančių žmogaus poveikį gamtai, pateikia rekomendacijas, ką reikia nedelsiant daryti, kokių priemonių imtis. Be rekomendacijų, kurių daugelis pasaulio gamybinių firmų jau laikosi, autorius siūlo JTO pavyzdžiu ekologijos problemoms spręsti įkurti tarptautinę organizaciją, kurios sprendimai gamtosaugos klausimais būtų privalomi visoms pasaulio valstybėms. Svarbiausia ir neatidėliotina priemonė – ekologinis žmogaus ugdymas nuo kūdikystės.

Lietuva, pagal gamtines sąlygas laikoma „Dievo užančiu“, deja, nors Valstybės vadovą turime pripažintą, patirtį turintį ekologijos specialistą, neišsiskiria iš nemeile gamtai paženklintų šalių. Nuo seno lietuvis per gamtą garbino Kūrėją, iš gamtos sukurtų medžiagų sau statydinosi būstą, gamino maistą, rūbą. Civilizacija ir techninė revoliucija Lietuvos neaplenkė, todėl, poeto pavadinta „ašara Dievo aky“, tapo neskaidri, drumzlina. Jau pasikeitė metų laikų orai, dažniau aplanko sausros ar liūtys, audros ar net uraganai, iš daugumos šulinių pavojinga vandenį gerti.

Metas valstybės vadovams, atsakingiems politikams nuo rūpesčių savo asmenine aplinka, turtais, pinigais bei malonumais atsigręžti į visų būstą – gamtą, numatyti programas, kaip ją tausoti, taurinti.

Bernardinai.lt
Yra tik vienas Dievas ir jis yra visur :)
art
Posts: 5
Joined: Wed 09 20, 2006, 15:03
Location: vilnius

idomi ir reikalinga tema

Post by art »

Man didelį įspūdi paliko ši 1910 metais parašyta knyga " Mokslas tapti turtingu". Parsisiūsti galima (anglų k.): http://www.scienceofgettingrich.net/ .
Ypač mintis, kad konkurencinis mąstymas negali padaryti turtingu, tik kuriantis, gali turėti viską ką nori :)
tai ko noriu sau - noriu kitiems
Post Reply