Mokykla kurioje mokytojai nemoko vaiku

Forumas, skirtas mūsų vaikams, gimdymui ir vaikų auklėjimui

Moderators: Rytė, Visi tvarkytojai

Post Reply
Rapolas
Posts: 346
Joined: Mon 01 20, 2003, 11:17
Location: Vilnius
Contact:

Mokykla kurioje mokytojai nemoko vaiku

Post by Rapolas »

Saltinis:
http://ps.1september.ru/article.php?ID=200300905

Tiems kas nesuprantat rusiskai
pasijieskokit informacijos:
Angliskai
http://www.sudval.org/06_sudb_01.html

Школа, в которой... учителя не учат детей


Здесь действуют совсем иные правила и законы: ученики сами должны захотеть чему-нибудь научиться. И только тогда к ним на помощь приходят взрослые
– А вдруг он так ничему и не научится? Этот страх заставляет нас постоянно контролировать детей.
Мы желаем им добра, мы не щадим сил, но – не верим в них. Вот самая принципиальная граница между педагогическими системами. Учителя, у которых хватает мужества следовать за естественным развитием ребенка и ждать, порой годами, пока он найдет свою дорогу.
И те, кто любовно, ласково, но непреклонно лепит ученика по своему образу и подобию. Чтобы был как все, как положено.
Конечно, даже самые храбрые из нас не могут позволить себе в наших школах то, что легко достижимо в школе долины Садбери. И все-таки доверять ребенку можно прямо сейчас. Везде.

Рыбалка

Каждый год в начале июня Джон приходит в школу поговорить со мной о своем сыне. Джон – мягкий, интеллигентный мужчина, горячо переживающий за своего сына Дана. Джон немного обеспокоен. Совсем немного, но достаточно для того, чтобы приходить раз в год. Он приходит, чтобы вновь обрести уверенность. Я примерно представляю, как будет происходить разговор.
– Я знаком со школьной философией и поддерживаю ее. Но я должен поговорить с вами. Я обеспокоен.
– В чем проблема? (Конечно, я знаю. Мы оба знаем. Это ритуал. Пять лет подряд мы говорим одно и то же.)
– В школе Дан рыбачит целыми днями.
– Ну и что?
– Весь день, каждый день. Осенью, зимой, весной. Единственное его занятие – рыбалка.
Я смотрю на Джона и жду следующего предложения.
– Я волнуюсь, что он ничего не учит. Он вскоре вырастет и обнаружит, что ничего не знает.
С этого места начинается мое выступление, которое Джон и хотел услышать. «Все в порядке. Дан выучил уже многое. Прежде всего он специалист в рыбной ловле. Он знает больше взрослых о рыбах: их виды, повадки. Может быть, он станет Знаменитым Рыболовом».
В этом месте Джону становится немного не по себе. Наверное, картина «Дан – главный авторитет по рыбалке» кажется ему неправдоподобной. Но я продолжаю: «Дан понял и другие вещи. Он научился не выпускать из рук добычи. Осознал ценность свободы. Он научился быть счастливым».
И действительно, Дан – самый счастливый ребенок в школе. Его лицо светится улыбкой, все – от мала до велика – любят его. Моя речь подходит к завершению. «Однажды, если у него пропадет интерес к рыбалке, он проявит такое же усердие в другом деле. Не волнуйтесь».
Джон встает, благодарит меня и уходит. До следующего года. Но вот однажды Джон не пришел для нашего традиционного разговора. Почему? Дан перестал рыбачить! В пятнадцать лет он увлекся компьютерами. В шестнадцать начал работать в местной фирме. В семнадцать вместе с двумя товарищами организовал собственную компанию по продаже и обслуживанию компьютеров. А в восемнадцать продолжил обучение в колледже. На самостоятельно заработанные деньги. Дан не забыл того, чему научился много лет назад во время рыбалки.

Арифметика

Сидящим напротив меня двенадцати мальчишкам и девчонкам от девяти до двенадцати лет. Неделю назад они попросили обучить их арифметике – сложению, вычитанию, умножению, делению и всему остальному.
– На самом деле вы вовсе не хотите этого знать, – сказал я им неделю назад, когда они подошли ко мне в первый раз.
– Мы хотим, мы уверены в этом.
– Нет, – настаивал я. – Может быть, ваши друзья, родители или родственники хотят этого, но вы сами предпочли бы играть в саду.
– Мы знаем, что мы хотим: обучаться арифметике. Поучите нас, и мы докажем это. Мы будем выполнять все задания и упорно заниматься.
Я знал, что занятия арифметикой в обычной школе занимают несколько лет, и был уверен, что детский интерес иссякнет через пару недель. Но сейчас у меня не было выбора, я был загнан в угол.
«Если вы серьезно решили учиться арифметике, я буду ждать вас в этой комнате ровно в 11 часов по вторникам и четвергам. Если опоздаете на пять минут – урок отменяется. Отмена двух уроков – конец обучению». «Согласны», – сказали ребята.
Сложение заняло два урока. Они учились складывать все подряд. Длинные тонкие деревья, короткие толстые деревья, длинные толстые. Они делали дюжины упражнений. На вычитание ушло тоже два занятия, но пришлось дополнительно объяснить «одалживание». Актуальная финансовая проблема. Они шли дальше. Помогали друг другу, когда это требовалось.
После двадцати уроков они одолели все премудрости многолетнего школьного курса. Каждый знал материал намертво.
Мы отметили окончание занятий замечательной вечеринкой.
Алан Уайт, учитель математики в государственной школе, не удивился такому результату.
«Известно, что преподаваемый материал сам по себе не представляет сложности. Но действительно трудно, фактически невозможно впихнуть его в головы учеников, которые ненавидят каждую твою попытку. Единственный способ – вдалбливать мало-помалу каждый день годами. Многие шестиклассники все же математически абсолютно безграмотны. Дайте мне ребенка, который хочет знать математику, и мне хватит месяца».

Измы…

В Школе долины Садбери не было случая дизлексии. И никто точно не знает почему. Дизлексия – функциональное нарушение, затрудняющее обучение чтению и письму. Некоторые специалисты считают, что двадцать процентов населения страдают от этой проблемы. Но мы никогда не сталкивались с ней. Должно быть, потому что мы никого не учили, как надо читать. Никто из взрослых не говорил: «Учись читать сейчас». Никто
не спрашивал: «Не хотел бы
ты научиться читать?» Наш девиз: дождись первого шага от ученика.
В нашей школе некоторые дети начинают читать рано, другие позже. Но именно тогда, когда они к этому готовы. Некоторые «поздние» читатели становятся записными книгочеями.
У нас нет ни одного учебника для чтения – никаких букварей. Интересно, заглядывают ли взрослые, кроме учителей, в эти книги? Они примитивны, скучны и ограниченны! Для современного ребенка, «взращенного» телевидением, эти учебники кажутся идиотскими.
Похоже, каждый школьник учится читать своим методом. Некоторые – когда им читают вслух. Другие – по оберткам от конфет, игровым правилам, уличным вывескам. Кто-то запоминает звуки-буквы, кто-то слоги, а кто-то целые слова. Надо честно признать, мы не знаем, как ученики это делают. И дети сами не могут нам это объяснить. Возможно, чтение для ребенка как умение говорить. Почему дети учатся говорить? В мире люди общаются с помощью речи. А дети больше всего на свете хотят овладеть этим миром. Попробуйте их остановить!
То же самое происходит и в отношении чтения в Школе долины Садбери. Когда детям позволяют определиться в своих стремлениях, они сами понимают, что в нашем мире написанное слово – волшебный ключ к знаниям. И любознательность в конце концов заставляет воспользоваться этим «ключом».

Уроки

Нам приходится быть осторожными со словами. Это просто чудо, когда слово означает одно и то же хотя бы для двоих. Например, «класс». Может быть, там нет такого слова вообще. У большинства людей возникает образ комнаты, где ученики сидят за партами и получают инструкции от учителя. Возникают дополнительные ассоциации: «время урока», «домашнее задание», «учебник». И еще: скука, угнетение, успех, соревнование.
У нас в школе это слово означает совсем другое. Класс – соглашение между двумя сторонами. Оно возникает, когда один человек (или группа) решает, что хочет знать что-то особенное, например алгебру, или французский, или гончарное дело. Некоторое время ребенок работает самостоятельно: находит книгу или компьютерную программу. Но это еще не класс. Это просто обучение.
Однако ребенок может обнаружить, что сам не справится. Тогда он ищет кого-нибудь, кто поможет, научит. Когда найдет, заключается соглашение, формулируются взаимные обязательства. Вот тогда и появляется класс. Те, кто проявил инициативу, – ученики. Кто заключил соглашение – учитель. Учителями могут быть и ребята, и взрослые сотрудники школы, и приглашенные специалисты.
Учителя нашей школы должны быть готовы заключать соглашения, которые отвечают потребностям учеников. Мы получаем много писем от людей, желающих устроиться к нам на работу. Они пространно описывают, что могут дать ученикам. Но для нас важно, что ученики захотят «получить». Учителям-профессионалам это бывает трудно уловить.
Класс оговаривает все условия. Учитель соглашается быть в распоряжении учеников в определенное время. Выбирается учебник, составляется план. Если учитель приходит к мысли, что ему нечего больше дать, то ученикам приходится искать другого учителя. А если ученики не захотят учиться дальше, учителю нужно найти, чем занять себя в означенный час.

Чудо ученичества

Как долго ребенку нужно находиться в школе? Когда приходит время ее покинуть?
В возрасте четырнадцати лет Саул увлекся фотографией. Заполучив темную комнату в школе, он организовал там лабораторию. Но в шестнадцать лет мальчик захотел получить уроки у Мастера. Неделю за неделей он рыскал по Бостону, разыскивая фотографа, который согласился бы взять его в ученики. Ответы не вдохновляли. К тому времени, когда Саул набрел на Джона, он уже знал, как следует просить и отметать возражения. Джону не хотелось рисковать, обучая молодого человека. «Я уже имел дело с подростками, они все безответственны. Не приходят вовремя, лодырничают». Саул настаивал. Два дня в неделю он на автобусе добирался до Бостона и работал у Джона. Без опозданий, прогулов и дурацких шуток. В конце года его попросили остаться в лаборатории. Сегодня Саул – прекрасный фотограф-художник, знающий в совершенстве техническую сторону процесса.
Только однажды «ученичество» потерпело неудачу. Мастер оказался безответственным и не выполнил обязательств. Ученик бросил его и нашел другого специалиста.
Школьники получают опыт ответственности не из книг или лекций, а из опыта реальной жизни. Ты и только ты должен принять решение и жить с ним. Никто не будет думать за тебя и защищать от последствий твоих действий.




Историческая справка

Школа Sudbury Valley School (школа долины Садбери) была открыта в штате Массачусетс в 1968 году.
В ней обучаются дети с 4 до 19 лет.
Ученики свободны в выборе материала, учебников, учителей. Ни учебного плана, ни программы нет. Все инициативы исходят от детей, учителя только откликаются на эти инициативы.
Управляет школой общее собрание, где каждый ученик и взрослый сотрудник имеют равные права. В том числе и при решении вопросов, связанных с дисциплиной, бюджетом, приемом и увольнением (исключением) взрослых и детей.
Школа находится в особняке. Вокруг – 10 акров старинного парка, лес, поля, холмы, пруд. Есть подсобное хозяйство, конюшня.
Финансовую базу составляют родительские взносы, пожертвования от общественных организаций и заработки самих граждан школы, взрослых и детей.
Жизнь школы основывается на предположении, высказанном Аристотелем 2000 лет назад, что «человеческие существа по своей природе любознательны». Это означает, что дети учатся благодаря своим естественным склонностям, делая то, что они хотят, весь день, каждый день.
Naudinga tėvams ir pedagogams http://www.ateitiesmokykla.lt
Trėja
Posts: 235
Joined: Sun 12 18, 2005, 0:03
Location: Kaunas

Post by Trėja »

kodėl čia tiek daug "rusumo?" ..............kur tik geros mintys-ten rusiškai.........
kaip atsibodo............ :wink: :wink: :wink:
negi tik rusai tokie protingi? :lol:
Viską daryk 100%
Rapolas
Posts: 346
Joined: Mon 01 20, 2003, 11:17
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rapolas »

Trėja wrote:kodėl čia tiek daug "rusumo?" ..............kur tik geros mintys-ten rusiškai.........
kaip atsibodo............ :wink: :wink: :wink:
negi tik rusai tokie protingi? :lol:
Ui kokia antirusiška tu :)

Šposas toks kad mokykla ne rusiška :) tik straipsniukas su info apie
mokykla kuri įsikūrė Amerikoje 1968 metais o šiandien tokio tipo mokyklų
visas tinklas, kuris apima ir Europa.

Informacija Angliškai
Apie tokias mokyklas
http://www.sudval.org/

Štai tų visų mokyklų adresai ir tinklalapiai
http://www.sudval.org/07_othe_01.html

Būtų smagu jei kas skaitantis angliškai
Parašytų ką ten idomaus rado
Naudinga tėvams ir pedagogams http://www.ateitiesmokykla.lt
Angeliuke
Posts: 131
Joined: Thu 11 11, 2004, 12:34
Location: Vilnius

Post by Angeliuke »

Kaip fainai,gaila,kad pati negalejau tokioj mokytis :roll:
loreta
Posts: 711
Joined: Thu 10 20, 2005, 2:40
Location: ant kalno

Post by loreta »

Rapolas wrote:
Būtų smagu jei kas skaitantis angliškai
Parašytų ką ten idomaus rado
:D :D :D
Aciu uz informacija. Mokymo budas tikrai idomus. Kadangi mokyklos yra privataus pobudzio, tai kaina asmeniui apie $6tukst. metams. Tai toli grazu ne visiems ikandama. Waldorf mokyklos taip pat puikus dalykas, tik kaina Detroite metams apie $7tukst. iki devintos klases, todel nepavyko leisti vaiku.
Rapolas
Posts: 346
Joined: Mon 01 20, 2003, 11:17
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rapolas »

loreta wrote:
Rapolas wrote:
Būtų smagu jei kas skaitantis angliškai
Parašytų ką ten idomaus rado
:D :D :D
Aciu uz informacija. Mokymo budas tikrai idomus. Kadangi mokyklos yra privataus pobudzio, tai kaina asmeniui apie $6tukst. metams. Tai toli grazu ne visiems ikandama. Waldorf mokyklos taip pat puikus dalykas, tik kaina Detroite metams apie $7tukst. iki devintos klases, todel nepavyko leisti vaiku.
Na Užsieniuose gal ir taip,
Pvz. Vilniaus Valdorfo klasėse mokestis 100 Lt mėnesiui, gal net galimi ir mažesni mokesčiai. Bet Valdorfo mokykloje , bent pradinėse klasėse nereikia vadovėlių ir dar kaiko nereikia. Taigi mokykla "įkandama" ne tik turtuoliams.
Naudinga tėvams ir pedagogams http://www.ateitiesmokykla.lt
Trėja
Posts: 235
Joined: Sun 12 18, 2005, 0:03
Location: Kaunas

Post by Trėja »

nu...........jo..............bet,po valdorfo-vaikai sunkiai adaptuojasi!Po to jiems sunkiau.
Viską daryk 100%
loreta
Posts: 711
Joined: Thu 10 20, 2005, 2:40
Location: ant kalno

Post by loreta »

Mano drauges visi sesi vaikai lanke ar tebelanko Waldorf mokykla iki devintos klases. Visi labai sviesus (dvasia) vaikai. Du is ju jau baige aukstasias, du tebesimoko. Dar pasitarnavo ir tai, kad nei vienas vaikas nebuvo skiepytas ir visi gime tame paciame name, ne vienas nemate ligonines. :D
Rapolas
Posts: 346
Joined: Mon 01 20, 2003, 11:17
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rapolas »

Trėja wrote:nu...........jo..............bet,po valdorfo-vaikai sunkiai adaptuojasi!Po to jiems sunkiau.
Keista išvada apie adaptacijas...

Straipsnelyje rašoma apie berniuką, kursi "adaptavosi" sukurdamas savo verslą
Minimi Valdorfo vaikai su sunkaus adaptavimosi atvejais.
Gaila neskaitau angliškai, manau kas pasiskaitys tinklapius ras puikiu
adaptavimosi pavyzdžiu.

Na viena gerai žynau, kad jei vaikas mokėsi Valdorfo mokykloje ir
jam tenk grįžti į "iprastąją". Štai tada yra "adaptacijos" problemu.

Nes jis tada turi paklūsti sistemai, kuri netoliaruoja bendravimo su mokytojais,kūrybinio reiškimosi pamokų metų, ir t.t....

Paradoksas tame, kad per amžius nusistovėjes požiūris į vaiką, kad jis sutvertas
tam kad apgaudinėti suauguius išsisukinėti nuo užduočių, kad jį nuolat reikia spausti ir kontroliuoti, kitaip bus palaida bala, kad reikia jam prikišti informacijos ir tam reikalui skiriama 11-12 metų.

O pasirodo, kad vaikas sutvertas intensyviai tyrinėti pasaulį ir aplinką,
kad jei jam sudaromo sąlygos tai daryti tada kai jam atsiranda poreikis.
o tam poreikiu sukurtyti yra būdų ir neverčiant, štai tada ir atsiveria tikrosios vaiko galimybės. Dar kitas paradoksas, vaikai sutverti įveikinėti sunkumus,
bet tai ne tas pat kas privertimas vygdyti tai ką verčia suaugusieji.

Taigi pasaulis sparčiai keičiasi, švietimo sistema labai konservatyvi.
(Beje kaip ir visuomenė)
Užsieniuose bent yr mokyklų įvairovė. Ta įvairovė duoda gyvybės ir tradicinėms mokykloms. Lietuvoje įvairovė nykiai maža. Reikia ir tėvams drąsos , bent pasidomėti ta įvairovę. Aš jau nekalbu apie tai kad tėvai turėtų tiesiog reikalauti kad ji būtų. . Bet tradiciškai lietuvis masto: "aš kažkaip ištvėriau tą mokyklą tai nieko čia nepakeisi teks ir atžaloms per tą mėsmalę pereiti".
Naudinga tėvams ir pedagogams http://www.ateitiesmokykla.lt
Irute
Posts: 238
Joined: Wed 03 26, 2003, 2:58
Location: Kaunas

Post by Irute »

Trėja, kad valdorfiukai sunkiai adaptuojasi ne savo mokyklos aplinkoje yra MITAS, kaip ir kalbos apie tai, kad ten mokosi tik vadinamojo "lėtesnio" vystymosi vaikai.
Trėja
Posts: 235
Joined: Sun 12 18, 2005, 0:03
Location: Kaunas

Post by Trėja »

Irute wrote:Trėja, kad valdorfiukai sunkiai adaptuojasi ne savo mokyklos aplinkoje yra MITAS, kaip ir kalbos apie tai, kad ten mokosi tik vadinamojo "lėtesnio" vystymosi vaikai.
Zinau,labai "aukšto dvasingumo ir viso kito"tėvus,kurie savo vaiką iškart leido į Valdorfo mokyklą.....Ir labai dziaugėsi,bei gyrėsi ta sistema!Ir,kai vaikas pradėjo visai nusimokyti.......o,tėvų genai(tikrai geri,abu tėvai baigę aukšt.su aukso medaliais) :wink: Tada ,jie susirūpino ir 100% pradėjo domėtis ta sistema......Ir,ką..........
Pasidomėję(pačio Valdorfo asmenybe),suvokę,tos sistemos klaidas ir trūkumus-pervedė vaiką į "eilinę" savo rajono mokyklą!Ir dabar negali atsidziaugti!Ir visus atkalbineja,nuo Valdorfo!Nesakau,kad tai blogai.Gal ,tam vaikui ir netiko.Bet,zinau ir daugiau tokių atvejų.Tiesiog yra ,kaip yra.Todėl ir aš sakau,kad nė vienoje mokymo sistemoje-nėra tobulumo!Ir ,kas tinka vienam-nereiškia,kad tiks ir kitam!
Smagu,kad yra tokių mokyklų,kuo daugiau įvairių būtų,tuo geresnė būtų atranka!O tradicinėse ,tai labai daug "nereikalingo"šlamšto tikrai grūda vaikams į galvą!Bet čia jau kalta švietimo sistema-ji ten reguliuoja...... :wink:
Viską daryk 100%
Irute
Posts: 238
Joined: Wed 03 26, 2003, 2:58
Location: Kaunas

Post by Irute »

Labai svarbu, kad tėveliai PRIEŠ leisdami savo vaikučius į Valdorfo mokyklą, pasidomėtų, iš kur ji kilusi ir kuo remiasi. Juk nuolat vedamos pažintinės paskaitos Valdorfo mokyklose ir darželiuose. Jeigu tėveliai patys negyvena atitinkama dvasia-jiems sunku matyti savo vaikus, ugdomus kitaip, nei tėvams priimtini būdai. Pavyzdžiui, man sunku būtų matyti, kaip mokytojas už nepaklusnumą daužo vaikui liniuote per pirštus arba sukioja ausis.......arba išstatęs vaiką prieš visą klasę "skaito jam moralus" ir gėdija, arba neleidžia piešti sąsiuvinyje (o aš turiu tokį vaiką, kuris piešia visur), nuolat skubina ir pabrėžia, kad traukinys nuvažiuos, jei nesuspėsi ir t.t. Bet čia tik pavyzdys, nepriimkite kaip kaltinimų :wink:

Beje, Valdorfas-ne asmenybė, o vietovės pavadinimas :mrgreen:
Trėja
Posts: 235
Joined: Sun 12 18, 2005, 0:03
Location: Kaunas

Post by Trėja »

O,gal ,ką nors apie suzuki esi girdėjusi?
Zinau,kad ten kazkokia irgi nebloga japonų pedagokika!Kaip tik turėsiu šį rudenį pirmoką-tad neblogai surasti būtų gerą mokyklą Kaune.....aišku-geriau GERĄ mokytoją,kad ir paprastoje mokykloje!Nes dabar lankome gerą katalikišką darzelį,kuriame visos vertybės ugdomos,kaip ir valdorfe ir tt......Matau,kad vaikas kitoks ,nei jo bendraamziai kieme,tad jau dabar matau,kad jam sunku bus tarp normalių vaikų!
Vat dėlto ir sakau,kad tokiems vaikams poto visur būna sunku........jiems sunku matyti "blogai darančius "vaikus....
Viską daryk 100%
Irute
Posts: 238
Joined: Wed 03 26, 2003, 2:58
Location: Kaunas

Post by Irute »

Taip, esu girdėjusi, suzukiečiai mūsų (valdorfiečių ) kaimynai Kaune :wink: Trėja, tau reikėtų pavasarį apsilankyti atvirų durų dienose, kurios vyksta visose mokyklose, tuomet ir apsispręsit su savo pirmokiuku, kur eiti. Geriausia, kai pats vaikas pabūna toje aplinkoje, jam spręsti, kur geriausia jaučiasi :wink: Pavyzdžiui mano vaikai puikiai jaučiasi Valdorfo mokykloje, o Lorytės vaikiukams nepatiko. Beje, Lorytė (dabar ji forume Rytė) kažkada dirbo suzukiečių mokykloje, ji galėtų daugiau papasakoti. Dar gali pasižvalgyti po šį tinklapį:
http://www.talentas.lt/
Manau, mes jau čia "nusigrybavome", t.y. nukrypome nuo temos,galim persikelti į kitą temą, pvz. čia: http://anastasija.lt/forum/viewtopic.ph ... c0dd3dbbad
Rapolas
Posts: 346
Joined: Mon 01 20, 2003, 11:17
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rapolas »

Tokia pat pradėjau kitame forume, tai ten labai šauniai diskusija išsirutuliojo, bet tik po to kai vienas ano forumo narys reziumavo apie tai kas rašoma kitomis kalbomis. Tai aš "pasivogsiu" tą reziumė. Tikiuos nesupyks

Aghila

Vienu žodžiu, Amerikoj, Masačusets valstijoje yra mokykla, kur vaikai neprivalo nieko veikt. Jie daro ką nori - žaidžia, žvejoja, piešia.. jiems niekas neperšama, jie patys sugalvoja ką nors išmokt - tarkim, buvo aprašyta, kaip 9-12 metų vaikai nusprendė išmokt aritmetikos. Mokytojas įsitikino, kad jie tikrai to nori, sugalvojo taisykles - jei mokiniai vėluoja - pamokos nebus, jei nėra dviejų pamokų - nebus kurso. Per 20 pamokų vaikai puikiai išmoko skačiuot - tai yra kursas, kuris trunka kelis metus normalioje mokykloje. Analogiškai su skaitymu, rašymu, bet kuo. Aprašomi keli atvejai, kai vaikai iki 15 metų nieko nemokėjo, ir po to per kelis metus patapdavo tam tikros srities - fotografijos, programavimo - profesionalais. Įspūdinga. Mokykla paremta Aristotelio sukurtu principu, kad žmogus iš prigimties yra smalsus. Šalia mokyklos yra didelis parkas, mokykla įkurta 1968 metais, ten mokiniai patys renkasi, ko, kas ką ir kada mokysis.

Mano nuomone... Iš vienos pusės - puiku. O iš kitos įdomu, koks tų jau suaugusių vaikų procentas gali savarankiškai ir laimingai išgyventi?

Pačią temą rasite :
http://gyvas.sapnas.net/forum/phpBB2/vi ... 34&start=0
Naudinga tėvams ir pedagogams http://www.ateitiesmokykla.lt
Post Reply