Ščetinino mokykla

Forumas, skirtas mūsų vaikams, gimdymui ir vaikų auklėjimui

Moderators: Rytė, Visi tvarkytojai

Mindaugas
Posts: 1311
Joined: Fri 09 27, 2002, 23:01

Ščetinino mokykla

Post by Mindaugas »

Щетинин М.П. http://www.tekos.narod.ru/
Mindaugas
Posts: 1311
Joined: Fri 09 27, 2002, 23:01

Post by Mindaugas »

Žmogus iš Piterio turi video kasetes apie Ščetinino mokykla. 4 dalys.
Vienoje iš ju yra ta intervių su Megre ir tom mergaitėm, kur aprašyta 3 knygoje.
Jei kas važiuotų į Piteri ar į Maskvą ar kita Rusijos miestą, gal galetų nupirkti tas kasetes?
Manau, kad ne jis vienas jas turi.

M.
Ingrida
Posts: 229
Joined: Wed 05 14, 2003, 12:36
Location: Panevėžys

Post by Ingrida »

Minadaugai, ar jau turit tas kasetes? labai jau atsilikusi aš. :P
O GYVENIMAS TOKS PUIKUS!
Mindaugas
Posts: 1311
Joined: Fri 09 27, 2002, 23:01

Post by Mindaugas »

Ingrida, tiesiog niekas nesusidomėjo, tai ir niekas niekur nesiunčia
Ingrida
Posts: 229
Joined: Wed 05 14, 2003, 12:36
Location: Panevėžys

Post by Ingrida »

:P
o kokie Rusijos miestai domintų konkrečiai, per kuriuos būt galima gaut informacijos? Mat gal bus galimybė ne su vienu miestu sustikt tiesiogiai. Na ne susitikt, o kuom pasikeist, ką nusipirkt, ką perduot.
O GYVENIMAS TOKS PUIKUS!
Mindaugas
Posts: 1311
Joined: Fri 09 27, 2002, 23:01

Post by Mindaugas »

Ingrida, Piteris
Ingrida
Posts: 229
Joined: Wed 05 14, 2003, 12:36
Location: Panevėžys

Post by Ingrida »

:P
Gerai, pažiūrėsiu, ar bus galimybė.
O GYVENIMAS TOKS PUIKUS!
Ingrida
Posts: 229
Joined: Wed 05 14, 2003, 12:36
Location: Panevėžys

Post by Ingrida »

:P
Gimė tokia idėja.

Gal kas galėtų išverst ( aš tam per silpna ) ir įdėt į forumą kelis straipsnius. apie Ščetinino mokyklą iš Mindaugo duotos nuorodos. Ten tikrai yra ką paskaityt.
Ir tie, kam tai svarbu galėtų atsispausdint, gražiai įsegt į segtuvus ( po 0.66 ct. tokie spalvoti, kuriuos perku ) ir gautųsi puiki dovana mūs vaikučių mokytojams. Ir Rugsėjo pirmoji netoli, ir Mokytojų diena bus.

Aš į tokias papkutes segu citatas iš knygų apie Anastasiją. Ir kai einu į svečius kavos, tai vietoj šokolado, nešu lauktuvių tą papkutę su citatomis. Ir toliau taip darysiu, mat labai jau malonus siurprizas būna šeiminkams. Na gal man pasisekė su šeininkais.

Kajaus mokytojai taip pat nešiau Anastasijos citatų segtuviuką. Po kiek laiko buvo nuostabus pokalbis.

Kodėl lietuviškai? Na, yra tokių, kaip aš, primiršusių rusų kalbą. Yra žmonių, nepalankiai žiūrinčių į šią kalbą. O lietuviškai niekam nekils problemų.

Knygų apie Anastasiją citatos forume turėtų pasirodyt po Sukinių stovyklos.
O GYVENIMAS TOKS PUIKUS!
bute
Posts: 72
Joined: Tue 02 04, 2003, 14:46
Location: Taurage
Contact:

Post by bute »

Puiki ideja. :D
Neringa
Posts: 590
Joined: Tue 02 04, 2003, 20:30
Location: Vilnius

Post by Neringa »

Vakar Arturas Vilniaus klubo susitikime tikrai nuostabiai papasakojo apie apsilankyma Scetinino mokykloje. Aciu jam uz tai. Taigi turime dabar zmogu, kuris viska mate SAVO AKIMIS :P
Rytė
Posts: 860
Joined: Sat 09 28, 2002, 11:30
Location: Kaunas
Contact:

Post by Rytė »

Būt gerai,kad Artūras ir čia parašytų apie Ščetinino mokyklą.

Tačiau yra vienas dalykas, kas man ten nepatinka (jei teisingai apie tą mokyklą supratau). Ten gyvena ir mokosi vaikai. Jie viską daro,stato patys. Daug išmoksta, tampa puikiais specialistais. Bet... Jie gyvena ne savo šeimose. Tėvų tai ten nėra. O gal klystu?
Ar tikrai gerai,kad vaikai atskiriami nuo tėvų?

Pamąstykit tie,kurie vaikų jau turi: ar jūs norėtumėt, ar jūsų vaikai taip norėtų?
Žinot,ką mano vaikai atsakė: kad ir ką ten mokytų,kad ir ką leistų patiem daryt, bet be mamytės ir tetuko nebūtų gerai. Jau dabar negerai,kad tetuko nėra...

Ir dar. Jei mes turėsim gyvenvietę, tai jau ne tik vaikai, bet mes visi kartu mokytis turėsim. Ir čia jau geriau tai,kad vaikai bus su savo šeimom, savo tėvų erdvėj, o ne kažkur atskirai,tik jų pačių sukurtoj.
Rytė
Posts: 860
Joined: Sat 09 28, 2002, 11:30
Location: Kaunas
Contact:

Post by Rytė »

Ir netikiu,kad mes, tėvai, tokie jau sugadinti,kad visai nieko gero negalim duot vaikams. Kad tik kažkur kažkam galim juos patikėt...
Rapolas
Posts: 346
Joined: Mon 01 20, 2003, 11:17
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rapolas »

Loreta wrote:Būt gerai,kad Artūras ir čia parašytų apie Ščetinino mokyklą.

Tačiau yra vienas dalykas, kas man ten nepatinka (jei teisingai apie tą mokyklą supratau). Ten gyvena ir mokosi vaikai. Jie viską daro,stato patys. Daug išmoksta, tampa puikiais specialistais. Bet... Jie gyvena ne savo šeimose. Tėvų tai ten nėra. O gal klystu?
Ar tikrai gerai,kad vaikai atskiriami nuo tėvų?

Pamąstykit tie,kurie vaikų jau turi: ar jūs norėtumėt, ar jūsų vaikai taip norėtų?
Žinot,ką mano vaikai atsakė: kad ir ką ten mokytų,kad ir ką leistų patiem daryt, bet be mamytės ir tetuko nebūtų gerai. Jau dabar negerai,kad tetuko nėra...

Ir dar. Jei mes turėsim gyvenvietę, tai jau ne tik vaikai, bet mes visi kartu mokytis turėsim. Ir čia jau geriau tai,kad vaikai bus su savo šeimom, savo tėvų erdvėj, o ne kažkur atskirai,tik jų pačių sukurtoj.
Sveiki mielieji
Niekaip neprisiruošiu parašyti apie apsilankymą mokykloje.
Jaučiu kad jei pradečiau tai užimtu keletą ar net keliolika valandų
rašymo nes aš tai darau labai lėtai ir kaip pastebėjot su begale klaidų :-)

Bet jei jau mane paviešino Mindaugas ir jei jau atsiranda klausimai
tai iškart atsakinėsiu.

Taip ta Ščetinino mokykla tai internatas , taip vaikai atskirti nuo tėvu.
Bet vaikai ten priimami maždaug nuo 8-10 metų. Viena iš sąlygu sugebėti pasirupinti savo buitimi. Tai yra mokėti išsiskalbti drabužius ( yra skalbimo mašinos) mokėti išsiplauti indus ir panašiai. Taigi tai ne visai mažiai o jau ugtelėje vaikai. Mokykloje yra ir mažesnių vaikų 4-7 metų, bet tai mokyklas baigusiųjų ir pasilikusiųjų dirbti vaikai. Taigi jie kartu su tėvais.

Kita ..niekur nesutikau straipsniuose kad būtų rašoma jog kitos išeities kaip kad internatas nėra. Aš klausiau vyresniųjų mokykloje ar jie isivaizduoja tokią mokyklą neinternatą. Man buvo pasakyta kad šiam laikotarpiui nerealu. Juk tai ne vien mokykla tai visai kitas gyvenimo būdas, radikaliai išsiskiriantis nuo iprastinio. Tokioje mokykloje kur tėvai būtų šalia kur vaikai pabuvę mokykloje grįžtu namo pagrindinė problėma būtų ne vaikuose o tėvuose.
Taip tėvai tėvams nelygus. Bet aš čia nuo savęs pridėsiu , kad nekekvienas suspėtu tiek keistis kartu su vaiku kiek keičiasi vaikas .Žinoma yra išimčiu bet būtų ir taip, kad vaikui dvigubas gyvenimas smarkiai veiktų psichiką.

O dabar mano nuomonė . Aš manau tokia mokykla kaip Ščetinino su neatitrauktais nuo tėvų vaikais dalinai įmanoma , bet tik "atsistosus ant kojų" gyvenvietėms ir smarkiai pasikeitus tėvams. Isivaizduoju kad imanomas tarpinis variantas , kad tėvai netoli ir karta per savaite vaikai turi galimybe grižti pas tėvus kelis kart matytis su tėvais. Bet minėjau tokiu būdų psichologinis kruvis vaikams dėl "atsiliekančių" gali būti labai nemažas.

Dar vienas momentas : Ščetinino mokykloje labai didelis dėmesis skiriamas pagarbai tėvams ir kontaktai su tėvais visada palaikomi. Jie atvažiuoja skambina. Santykiai su šeimomis tik gerėja.

Tėvams nelengvas apsisprendimas, atsisakyti visiškos įtakos savo tėvams.
I Ščetinino mokykla dažnai atvyksta vaikai su kuriais tėvai papraščiausiai "nesusitvarko" ir tiesiog nujaučia kad praras savo vaiką .
Žinoma yra ir tokiu kurie atsisako noro kištis vardan vaiko ateities.
Dar niekados vaikas neuždaromas prievarta. Net jeigu tėvai įkalbina pasilikti bandomajam 4-iu dienu laikotarpiui nevisai norint tam vaikui, tai poto jis turi pats pasakyti ar jis nori pasilikti. Pakanka tu keturiu dienu, kad tokiam vaikui taptu begalo idomu gyventi tą gyvenimą kuris vyksta
mokykloje. Na o noras grįžti namo atsiranda vėliau, niekada nėra varžomas vaiko pasirinkimas, bet tokie atvejai labai reti.

Patikėkit ten auga ne komūnų (kolchozų) nariai ten auga savarankiškos
brandžios, laisvos, kūrybiškos pasitikinčios savimi, mylinčios tėvus ,savo tautą ( ten mokosi 130 tautybių mokyniai) , mylinčios gamtą kitaip sakant visą aplink supantį pasaulį asmenybės.

Pabaigai aš ten prabuvau 3 dienas tai visai nedaug bet tai visai nemažai kad pajausti koks tai gyvenimas vyksta. Aš važiavau irgi turėdamas keleta abejonių. Bet būnan ten tiesiog jaučiant kas ten vyksta abejonės tirpsta. Juk aš nevien klausiau jų pasakojimų aš tiesiog gyvenau tarp jų, kartu su jais dirbau statybose, kartų valgydavome, va tik nakvodavau savoj palapinej mokyklos teritorijos pakrašty. :-)

Juk tai kas vyko aplink nebuvo pateikiama tam kad nufilmuoti ar
Patikėkit tai labai nelengva perduoti. :-)

Na užbaigiant man internatinė mokyklos forma nėra tokia baisi kaip atrodė ankščiau. Ir aš suvokaiu kad Rusijoje kolkas kitaip neimanoma
gal būt atsiras gyvenvietės juose bus pakankamai mokyklinio amžiaus vaikų o šalia "tinkamų" tėvų. Juk ta mokykla tai ne šiaip sau patalpos
pamokoms, juk ten ištisa gyvenviete su savo dirbtuvėm valgykla, bilioteka
gyvenamaisiais korpusais tai lebiau ne mokykla o jaunų žmonių gyvenvietė . Ir tam kad vyktu pilnatviškas gyvenimas reikia kad būtų galimybė įvairiapusiam gyvenimui.

Dar kas labai svarbu, kad būtų stiprus branduolys pasišventusių gyventi
vaikams vyresniųjų ir jie turėtų turėt ką perduoti.


p.s

Papildomai apie mokyklą siūlau persiskaityt gerą straipsnį :
http://www.ug.ru/99.18/t7.htm

Ir dar ...
aš važiavau pro Minską ir ten susitikau su minskiete Natalyja
kuri yra Baltarusijos inciatyvinės grupės kurti Baltarusijoje Ščetinino tipo mokyklą pagrindinis žmogus.
Taigi ji augina 2-u metų sūnelį ir turi daug praktikos ir informacijos apie ankstyvąjį vaikų auklėjimą. Taigi aš neužilgo pradėsiu
tema skirtą ankstyvajam vaikų ukdymui. Ten žinoma nešniakamą apie tėvų ( ir netgi dėdukų) atskirimą nuo šio proceso. Ten atvirkščiai . :-)


Pradėjau šią temą ...
http://www.anastasija.lt/forum/viewtopi ... =5101#5101...užsukit !
Last edited by Rapolas on Mon 07 28, 2003, 10:26, edited 1 time in total.
Mindaugas
Posts: 1311
Joined: Fri 09 27, 2002, 23:01

Post by Mindaugas »

Владимир Николаевич Мегре:
Потом я в книге рассказал о школе Щетинина и, хотя был, казалось бы, научен горьким опытом, опять указал место, где она находиться. + И много людей поехало в эту школу. + И, конечно же, это вредит процессу обучения. + Поэтому нужно думать об этом, нужно смотреть, нужно как-то обмениваться опытом, но не нужно ехать туда, если у кого-то есть желание. + Я понимаю, что от этого очень трудно удержаться. + Там вообще удивительные дети. Они как волшебники. + Вот в этот филь не вошли кадры, кода там собака, овчарка, помогает им строить дом. + Там, понимаете, у них такая овчарка живёт на территории, + и, когда дети начинают таскать кирпичи, доски, ну, они там строят дом, + они увлечены этим делом. И собака тоже так увлекается, что хватает кирпич и тащит вместе с ними. + А никому уже не надо кирпич, никто у него не берёт. + Тогда она хватает доску и тащит. Доску тоже никто не берёт. + Потом, представляете, одна девочка даёт ей ведро, и говорит - вон песок, тащи. + Она подбегает к песку, бросает это ведро и лапами в это ведро песок. + И тащит. У неё забирают, она такая радостная, хвостом виляет, хоть кому-то нужное оказалось. +
Там есть маленькая Анастасия. + Щетинин говорит - я сейчас тебе, Владимир, подарок сделаю. + Познакомлю тебя с маленькими Анастасиями. + И видеооператор услышал, подбегает ко мне + и говорит: «Владимир Николаевич, возьмите меня с собой.» Ну, я хотел пойти с ними в лес. «Возьмите меня с собой. Давайте интервью с ними возьмём. Это же такие кадры будут, такие кадры!» + Мы пошли с ними в лес. Ну, я не могу же, я не журналист. + Он мне дал микрофон и говорит - бери у них интервью. + А я стал, не знаю что спросить, и про себя говорю - что же спросить? + И вот они на столько чувствительны эти дети, девочки. + Они, видно, поняли, что я не знаю как интервью брать и говорят - Вы не волнуйтесь, + Вы спрашивайте у нас что хотите. + Мы на все вопросы ответим. + И даже ответим, где сейчас Анастасия и что она делает. + Потом мы стали возвращаться… Когда возвращались уже в школу из леса, на пути была лужа. + А они в таких аккуратненьких туфельках. + Я говорю - давайте я вас по очереди перенесу. Ну, их всего двое. Взял одну, перенёс на другую сторону. Такая большая-большая лужа. + Ко второй подхожу, наверное, немножко запыхался, + а она говорит - а Вам не будет тяжело меня переносить? + А я говорю - ну, да уж перенесу. + А она мне говорит - а чтобы было не тяжело, Вы расслабьтесь. + Я говорю - как? + Она - а вот так. Подпрыгнула, схватила за шею и обмякла. Ну, расслабилась, обмякла. + Я перенёс её почти, не почувствовав веса. + Когда я вот некоторое время провёл в школе, у меня возникла идея, + что надо создать такую школу, в которой бы учились все наши женщины. + Вот представляете себе, заполучить жену, + которая не только знает науки, + не только может спеть песню, + приготовить прекрасный обед, + но, если надо, сама построит дом. + Ну, конечно, нельзя садится женщинам на шею. + Но эти девочки, которые там учатся, они похожи на гетер. + Мне кажется, что они способны не только дом сами построить, + но и вдохновить мужчину, что он с таким вдохновением будет, что полмира переделает. + Ну, вот это об удивительной школе. Конечно, хорошо бы, чтобы было больше таких школ. + Grosse Schule. (подсказывают - viele Schule) А почему не grosse? А, viele. Хорошо бы было viele Schule.
Спасибо большое. Спасибо.
Давайте я начну отвечать на вопросы. +
Mindaugas
Posts: 1311
Joined: Fri 09 27, 2002, 23:01

Post by Mindaugas »

Rapolai, ko reiktų tam kad suorganizuoti tokia mokyklą Lietuvoje?
Ar tai įmanoma? Kokių veismų reiktų imtis?
Rapolas
Posts: 346
Joined: Mon 01 20, 2003, 11:17
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rapolas »

Mindaugas wrote:Rapolai, ko reiktų tam kad suorganizuoti tokia mokyklą Lietuvoje?
Ar tai įmanoma? Kokių veismų reiktų imtis?
Įmanoma viskas!

Manau reikia pradėti nuo to kad visu pirma reikai susiburti inciatyvinei grupei.
Neformaliai tokia jau yra :-). Visi kas šioje temoje visi jos nariai.
Toliau reikia plėsti mūsų gretas ir dirbti konkrečius darbus:
-išversti ir skelbti informacija apie šią mokyklą;
-ieškoti žmonių dirbančių ugdymo srityje ir turinčių praktikos netradiciniame ugdyme;
-jei įmanoma tai siekti, kad kuo daugiau žmonių pabuvotu mokykloje, susipažintu su mokymo procesu ir gyvenimu ten vietoje .
-organizuoti seminarus kuriu metu būtų supažindinama su gyvenimų ir mokymosi procesu mokykloje, pasikviečian toje mokykloje dirbančius ar baigusius tą mokyklą žmones.
-sekti kaimynų patirti šioje veikloje. Konkrečiai Minske dirbančios inciatyvinės grupės. Žinau kad yra entuziastu kaliningrade bet neturiu jų kontaktų.

O dabar šiek tiek konkretesni dalykai, nors velgi neitin konkretus
Aš matau du variantus .
Vienas kurti tokia mokyklą būsimoje gyvenvietėje. Isivaizduoju, kad vardan to kad jėgos būtų sutelktos ji turėtų būti vienoje iš besiformuojančių dabar gyvenviečių. Greičiausiai reiktų pradėti nuo to kad tai būtų vasaros stovyklą (nemažiau kaip 2 mėnesiai) Kurioje susiformuotu vieninga vaikų ir vyresniųjų grupė. Pagrinde tai būtų gyvenimo mokykla su kažkokio bendresnio dalyko mokymusi sakykim giografija+biologija.

Kitas variantas
Atsiradus žmogui ar žmonėms dirbantiems ne miesto mokykloje .
Ir tos mokyklos bazėje kurti naujo tipo mokyklą.

Klausimų labai daug :
-reikalinga kritinė masė tiek vyresniųjų (suaugusiųjų) tiek jaunesniųjų, tam kad įmanomą būtų formuoti ivarias grupes pagal interesus .
-reikalingas labai tvirtas ir darnus vyresniųjų kolektyvas.
-jei tai būtų pilna mokykla reikia spresti, kad joje besimokantys išeitų pagrindinėms mokykloms skirtą programą ir išlaikytų žinių patikrinimo testus-egzaminus.

Ščetinino mokykla tai valstybinė mokykla. Ji gauna tai kas priklauso mokykloms iš biudžeto . Tai mokykla internatas, taigi lešos iš biudžeto visai nemažos, nors žinoma ju toli gražu nepakaktu , bet tai tikrai didelės lėšos.

Problema dar tame kad tokia mokykla negali būti dalinė sakikim
pradinė ar aštuonmetė , taip būtų lengviau pradėti nuo mažesnės ir išaugti iki prilygstančios pagrindinei (12-a klasių). Problėma tame
kad "pasnėrimo" (pogruzenije) metodas tai yra toks metodas kurio esmė
pradėjus vieno dalyko mokymosi procesą jis nenutruksta tol kol neišeinamas visos mokyklos to dalyko kursas. Nežinau ar yra koks nors dalinis šio metodo variantas. Ta prasme kad pirmame pasinerime mokomasi maždaug iki 8-os klasės lygio o poto "antrame" rate kitas "pasinerimas nuo 8-os iki 12-os . Aš apie toki varianta niekur negirdėjau.

Štai taip aš sugebu matyti perpektyvas.
Įvertinkit kad aš žmogus ne iš pedagogikos sferos.
Tikrieji pedagogai nesunkiai ižvelgs dar aibes nelengvų klausimų.

Man būnant mokykloje neteko išgirsti apie kokį nors
"mini" Ščetinino mokyklos varianto sukurimą .

Tik žinau kad jie kai pradėjo kurtis
prieš 10 metų i. Tekosą tada atvažiavo 12 mokytojų ir 40 vaikų. Įtarių kad šis skaičius iškarto sparčiai ugtelėjo vos tik buvo pastatytą daugiau patalpų.
Statybos prasidėjo vos tik atsikrausčius į neitin pritaikytas gyvenimui ir mokymuisi patalpas.
Šiai dienai mokykloje gyvena apie 400 žmoniu
(čia dabar neskiriama kas moksleivis kas mokytojas , nes čia visi mokytojai )
Rytė
Posts: 860
Joined: Sat 09 28, 2002, 11:30
Location: Kaunas
Contact:

Post by Rytė »

Atsiprašau,kad savo pesimizmą čia kišu, bet ar kas nors įsivaizduoja,kokiu būdu įmanoma oficialiai įteisint tokią mokyklą? Netiesiogiai teko susidurt su ypač priešiškomis švietimo valdžios pažiūromis į bet kokią netradicinio ugdymo kryptį. Nes tai paprasčiausiai labai daug kam nenaudinga. Deja, apie vaikus galvojama paskutinėj vietoj. O kas dirba nomenklatūrinėse įstaigose, turbūt irgi aišku... :cry:

Matau kol kas tik vieną realų variantą: privačią mokyklą. Bet čia jau iškyla finansavimo klasimas, nes reikalavimai pedagogonės įstaigoms oi oi kokie...

Ir dar: Rapolai, patikėk, daug geriau bus,jei tikrų pedagogų kuo mažiau mokyklon susirinks. Tik nelabai įsivaizduoju,kaip nebaigę tų mokslų oficialiai dirbt galėtų. Sistema , deje, labai gadina žmones. Nors,laimei, išimčių yra...

Ai, aš pesimistė, nes Suzuki mokyklos kūrimąsi mačiau... :( Rapolai, reiktų tau susitikt, pabendraut su jos vadove Dėja Aukštkalnyte... Ji labai Ščetininą gerbia ir vertina. :P
Mindaugas
Posts: 1311
Joined: Fri 09 27, 2002, 23:01

Post by Mindaugas »

Loreta, nepergyvenk. Mokyklą suorganizuos tie kurie kliučių nematys.
"Tik svarbu labai norėti, pasistengt ir tikėti...'
Rapolas
Posts: 346
Joined: Mon 01 20, 2003, 11:17
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rapolas »

Loreta wrote:Atsiprašau,kad savo pesimizmą čia kišu, bet ar kas nors įsivaizduoja,kokiu būdu įmanoma oficialiai įteisint tokią mokyklą? Netiesiogiai teko susidurt su ypač priešiškomis švietimo valdžios O kas dirba nomenklatūrinėse įstaigose, turbūt irgi aišku... :cry:

Matau kol kas tik vieną realų variantą: privačią mokyklą. Bet čia jau iškyla finansavimo klasimas, nes reikalavimai pedagogonės įstaigoms oi oi kokie...

Ir dar: Rapolai, patikėk, daug geriau bus,jei tikrų pedagogų kuo mažiau mokyklon susirinks. Tik nelabai įsivaizduoju,kaip nebaigę tų mokslų oficialiai dirbt galėtų. Sistema , deje, labai gadina žmones. Nors,laimei, išimčių yra...

Ai, aš pesimistė, nes Suzuki mokyklos kūrimąsi mačiau... :( Rapolai, reiktų tau susitikt, pabendraut su jos vadove Dėja Aukštkalnyte... Ji labai Ščetininą gerbia ir vertina. :P
Miela Loreta visiškai su viskuo sutinku .
Tikrai žinau kad mokyklą kūrti labai ir labai nelengva, tai praktiškai
ties "neimanomą" ryba. Tavo patirtis tai objektyvi realybė ir visai nepesimizmas . Šį tavo informacija labai reikalinga tam kad suvoktį reikalo sudėtinguma ir sutelkti visa kantrybę ir nesitikėti lengvos pergalės.
Nes kitaip galima greit nusivilti ir nuleisti rankas.

Tarp profisionalų pedagogų labai sunku kad kuris suvoktų ir palaikytų Ščetinino įdėjęs , įsitikinęs kad jų yra nors ir vienetai. Vilniuje aš tokius du pažystu ( tai nereiškia kad jie pultų važiuoti dirbti į tokią mokyklą).

Privati mokyklą taipogi variantas, beabejo tai labai didelį finansai.
Ir nors Ščetinino mokykloje statybos vygdomos savo jėgomis, bet medžiagos, moksleivių buities, mitybos , kaštai. Suaugusieji irgi turi gauti atlyginimus. Taigi bendroje sumoje gaunasi milžiniški pinigai, ypač pradiniame etape.
Dar vienas iš variantų tai egzistuojančios mokyklos - internatai.
Bet gali tap nutikti kad ten neatsiras palaikančių žmonių , ojei ir atsirastų tai jie gali būt nepajėgus daryti pakeitimus sistemoje.


Aš jau ankstesnėje žinutėje rašiau apie Ankstyvąjį ugdymą.
Tai kaip ir naujojo fronto atidarymas. Aš matau glaudų ryši tarp
Ščetinino mokyklos ir tarp Ankstyvojo ugdymo metodu.

Jėga tame, kad čia nereikalingi milžiniški finansai nereikia profisionalų pedagogu. Iš tėvų ir senelių tereikia visai nedaug laiko.
Visko ko reikai tai turėti žinių apie tai . Na ir žinoma, kad dėja galima padėti tik patiems mažiausiems nuo 0 iki 6 metų amžiaus.
Kaip rašiau informacija apie tai talpinsių tam skirtoje temoje:
http://www.anastasija.lt/forum/viewtopic.php?t=513
Labai lauksiu jus pasisakymu apie tai ka jus bandėt daryti , ką skaitėt , kokių rezultatų turėjot su savo mažaisiais.

Labai rekomenduoju paskaityti visai nesenai atrasta labai gerą tinklapį
rusų kalba apie AV.
Labai rekomenduoju paskaityti visai nesenai atrasta labai gerą inklapį
rusų kalba apie AV.
http://www.babyshop.com.ua/lib.htm

Tinklapių labai daug bet šis pasižymi aiškiai sudeliotą informacija.
paskaitykit skyrisu
"Statji dlia novichkov"
O Veliau "Всё о Тюленеве П.В. "

Paagituokit pasiskaityti visus kas augina mazus vaikelius.
Lietuvoje labai mazai tokios informacijos.
Egzistuoja Suzuki mokykla , Montesori ir Valdorfo darzeliai
bet pritaikyti tai "namu salygomis" labai nelengva.

Tai ka sukure Tiulenevas (daug kas yra geriausio perimta is kitu novatoriu) yra lengvai prieinama kiekvienoje seimoje.!

Tinklapių labai daug bet šis pasižymi aiškiai sudeliotą informacija.
paskaitykit skyrisu
"Statji dlia novichkov"
O Veliau "Всё о Тюленеве П.В. "

Paagituokit pasiskaityti visus kas augina mažus vaikelius.
Lietuvoje labai mažai tokios informacijos.
Egzistuoja Suzuki mokykla , Montesori ir Valdorfo darželiai
bet pritaikyti tai "namų sąlygomis" labai nelengva.

Tai ką sukūrė Tiulenevas (daug kas yra geriausio perimta iš kitų novatorių) yra lengvai prieinama kiekvienoje seimoje.!
Žvaigždukas
Posts: 378
Joined: Tue 02 18, 2003, 23:13

Post by Žvaigždukas »

trinti
Last edited by Žvaigždukas on Sat 12 31, 2005, 0:43, edited 1 time in total.
Post Reply