Posted: Sun 10 17, 2004, 17:37
Straipsnis kuriame minima Schetinino mokykla:
Fantazija: Lietuvos ateities mokykla
Visa straipsni rasite :
http://www.anyksta.lt/index.php?id=9076 ... 16&mzone=9
Straipsnio istrauka :
Pasaulinėje pedagogikoje yra gerai žinomas toks reiškinys kaip pedagoginis eksperimentas, nes nieko nėra amžino ir viskas labai greitai keičiasi, kinta. Kiekvienoj šalyje ar tautoje turi egzistuoti koks nors pedagoginis avangardas, nes daugelis mokymo metodikų, kurios puikiai tiko prieš dvidešimtį metų, šiandien jau atrodo beviltiškai pasenusios. Liūdnas pavyzdys - griežta, vos ne sukarinta sovietinė (opozicijų) pedagogika, kai mokytojas ir mokinys būdavo tarsi priešingose barikadų pusėse, kai dažnai kompleksuotas, nelaimingas mokytojas stengdavosi žūtbūt palaužti, pažeminti nepaklusnų mokinį. Man ir pačiam kažkuria prasme, teko būti tokios “pedagogikos” auka, kai iš gyvenimo palaužtų, nelaimingų isteriškų mokytojų nesugebėjau perimti kelių labai svarbių mokslų… Arba vėlesnė - rutininė, abejingumo pedagogika, kai mokytojas turi per daug kitų asmeninių rūpesčių gyvenime, kad dar spėtų rūpintis mokiniais ar pats tobulintųsi. Ši pedagogikos rūšis, regis, Lietuvoje gana populiari ir šiandien…
Daug drąsesnių, novatoriškų mokyklų egzistuoja nūdienėje Rusijoje, Europoje. Lietuvoje jų lyg ir mažiau. Koks yra nūdienos mokytojas – ar tai pavargęs, mažą atlyginimą gaunantis nepasisekęs verslininkas, ar visgi kunigas, dvasininkas, žynys. Kur jaunimo “nudvasėjimo”, sumaterialėjimo, netgi žiaurumo priežastys? Negi blogos pedagogikos priežastys vien tik mažuose piniguose? Ir kokį atlyginimą tada turi gauti žynys ar motina Teresė, kad gerai dirbtų savo darbą? (Be to, juk niekas neverčia šios profesijos imtis, yra ir pelningesnių užsiėmimų.) Perfrazavus seną liaudišką patarlę “Obuolys nuo obels netoli rieda”, galima sakyti, kad kuo aukštesnė obelis, tuo jos obuoliai toliau nuriedės. Taigi – obelis (Mokytojas) ir pati turi stiebtis, augti, vystytis. Kitas dėsnis yra užrašytas Šventajame Rašte – “Negalima naujo vyno pilti į senus vynmaišius”. Negalima naujų mokinių mokyti pasenusiomis metodikomis. Gal tik vienintelė metodika yra amžina ir nekintanti – tai Meilė. Ji visada veikia garantuotai:
Meilė kantri, meilė maloninga, ji nepavydi;
Meilė nesididžiuoja ir neišpuiksta,
Ji nesielgia netinkamai, neieško savo naudos,
Nepasiduoda piktumui, pamiršta, kas buvo bloga,
Nesidžiaugia neteisybe, su džiaugsmu pritaria tiesai.
Ji visa pakelia,visa tiki, viskuo viliasi ir visa ištveria.
Meilė niekada nesibaigia.
iš apaštalo Pauliaus
“Laiško Korintiečiams”
Pastaruoju metu gausėja informacijos apie naująsias, vadinamąsias humanistinės pedagogikos mokyklas, kurių rezultatai stulbinantys – pvz. akademiko Ščetinino vadovaujama mokykla Krasnodaro krašte, kur, anot liudininkų, sukuriama tokia gerumo, meilės, savitarpio supratimo ir nesipriešinimo atmosfera, kad mokiniai būdami 12-13 metų jau ne tik gimnazijos programą baigia, bet ir kelis universiteto kursus. Ir tai nėra kokie nors ypatingi vaikai! Vaiko sąmonė yra neribotų galimybių kompiuteris - jei tu jį moki atverti, pažadinti, neužblokuoti… O pagrindinė visų šių eksperimentinių mokymųsi sąlyga – gera, meilės sklidina atmosfera, kaip saldžiai tai beskambėtų…
Visas straipsnis
http://www.anyksta.lt/index.php?id=9076 ... 16&mzone=9
--------
Irenos Stulpinienes pasiulymas
prie kurio as prisijungiu :
Ten, puslapio apačioje, yra vieta rašyti
atsiliepimams. Parašiau, kad jis yra pirmas iš žinomų, būtent
žinomų, Lietuvoje žmonių, kuris prabilo apie kitokią mokyklą.
seminare.
Dėkokite, siųskite laiškus iš visų Lietuvos kampelių.
Tegu ir redakcija pajunta, kad tai opi tema, kad iš tos temos
redakcija susikrauti gali dividendų, jei temos nepaleis iš rankų.
Platinkime šį straipsnį visiems.
Šis žmogus - Pagalbos ir Aukščiau žemiškoji išraiška.
Tai pirmoji kregždė...
p.s.
Vyksta registracija i Š.Amonašvilio seminara
http://www.ateitiesmokykla.lt/amo
Vietu skaicius ribotas: 180
registruojantis paskutinemis dienomis vietu gali pritrukti.
Fantazija: Lietuvos ateities mokykla
Visa straipsni rasite :
http://www.anyksta.lt/index.php?id=9076 ... 16&mzone=9
Straipsnio istrauka :
Pasaulinėje pedagogikoje yra gerai žinomas toks reiškinys kaip pedagoginis eksperimentas, nes nieko nėra amžino ir viskas labai greitai keičiasi, kinta. Kiekvienoj šalyje ar tautoje turi egzistuoti koks nors pedagoginis avangardas, nes daugelis mokymo metodikų, kurios puikiai tiko prieš dvidešimtį metų, šiandien jau atrodo beviltiškai pasenusios. Liūdnas pavyzdys - griežta, vos ne sukarinta sovietinė (opozicijų) pedagogika, kai mokytojas ir mokinys būdavo tarsi priešingose barikadų pusėse, kai dažnai kompleksuotas, nelaimingas mokytojas stengdavosi žūtbūt palaužti, pažeminti nepaklusnų mokinį. Man ir pačiam kažkuria prasme, teko būti tokios “pedagogikos” auka, kai iš gyvenimo palaužtų, nelaimingų isteriškų mokytojų nesugebėjau perimti kelių labai svarbių mokslų… Arba vėlesnė - rutininė, abejingumo pedagogika, kai mokytojas turi per daug kitų asmeninių rūpesčių gyvenime, kad dar spėtų rūpintis mokiniais ar pats tobulintųsi. Ši pedagogikos rūšis, regis, Lietuvoje gana populiari ir šiandien…
Daug drąsesnių, novatoriškų mokyklų egzistuoja nūdienėje Rusijoje, Europoje. Lietuvoje jų lyg ir mažiau. Koks yra nūdienos mokytojas – ar tai pavargęs, mažą atlyginimą gaunantis nepasisekęs verslininkas, ar visgi kunigas, dvasininkas, žynys. Kur jaunimo “nudvasėjimo”, sumaterialėjimo, netgi žiaurumo priežastys? Negi blogos pedagogikos priežastys vien tik mažuose piniguose? Ir kokį atlyginimą tada turi gauti žynys ar motina Teresė, kad gerai dirbtų savo darbą? (Be to, juk niekas neverčia šios profesijos imtis, yra ir pelningesnių užsiėmimų.) Perfrazavus seną liaudišką patarlę “Obuolys nuo obels netoli rieda”, galima sakyti, kad kuo aukštesnė obelis, tuo jos obuoliai toliau nuriedės. Taigi – obelis (Mokytojas) ir pati turi stiebtis, augti, vystytis. Kitas dėsnis yra užrašytas Šventajame Rašte – “Negalima naujo vyno pilti į senus vynmaišius”. Negalima naujų mokinių mokyti pasenusiomis metodikomis. Gal tik vienintelė metodika yra amžina ir nekintanti – tai Meilė. Ji visada veikia garantuotai:
Meilė kantri, meilė maloninga, ji nepavydi;
Meilė nesididžiuoja ir neišpuiksta,
Ji nesielgia netinkamai, neieško savo naudos,
Nepasiduoda piktumui, pamiršta, kas buvo bloga,
Nesidžiaugia neteisybe, su džiaugsmu pritaria tiesai.
Ji visa pakelia,visa tiki, viskuo viliasi ir visa ištveria.
Meilė niekada nesibaigia.
iš apaštalo Pauliaus
“Laiško Korintiečiams”
Pastaruoju metu gausėja informacijos apie naująsias, vadinamąsias humanistinės pedagogikos mokyklas, kurių rezultatai stulbinantys – pvz. akademiko Ščetinino vadovaujama mokykla Krasnodaro krašte, kur, anot liudininkų, sukuriama tokia gerumo, meilės, savitarpio supratimo ir nesipriešinimo atmosfera, kad mokiniai būdami 12-13 metų jau ne tik gimnazijos programą baigia, bet ir kelis universiteto kursus. Ir tai nėra kokie nors ypatingi vaikai! Vaiko sąmonė yra neribotų galimybių kompiuteris - jei tu jį moki atverti, pažadinti, neužblokuoti… O pagrindinė visų šių eksperimentinių mokymųsi sąlyga – gera, meilės sklidina atmosfera, kaip saldžiai tai beskambėtų…
Visas straipsnis
http://www.anyksta.lt/index.php?id=9076 ... 16&mzone=9
--------
Irenos Stulpinienes pasiulymas
prie kurio as prisijungiu :
Ten, puslapio apačioje, yra vieta rašyti
atsiliepimams. Parašiau, kad jis yra pirmas iš žinomų, būtent
žinomų, Lietuvoje žmonių, kuris prabilo apie kitokią mokyklą.
seminare.
Dėkokite, siųskite laiškus iš visų Lietuvos kampelių.
Tegu ir redakcija pajunta, kad tai opi tema, kad iš tos temos
redakcija susikrauti gali dividendų, jei temos nepaleis iš rankų.
Platinkime šį straipsnį visiems.
Šis žmogus - Pagalbos ir Aukščiau žemiškoji išraiška.
Tai pirmoji kregždė...
p.s.
Vyksta registracija i Š.Amonašvilio seminara
http://www.ateitiesmokykla.lt/amo
Vietu skaicius ribotas: 180
registruojantis paskutinemis dienomis vietu gali pritrukti.