Ščetinino mokykla

Forumas, skirtas mūsų vaikams, gimdymui ir vaikų auklėjimui

Moderators: Rytė, Visi tvarkytojai

Ingrida
Posts: 229
Joined: Wed 05 14, 2003, 12:36
Location: Panevėžys

Post by Ingrida »

:P
na, kai mes visi būsim Anastasijos lygio, tai, be abejo, Ščetinino mokykla bus nebeaktuali. Na, o kadangi man dar labai toli, tai aš visom penkio už Ščetinino mokyklos atsiradimą Lietuvoje.
O kad vaikai atskirai nuo nuo tėvų, anokia čia problema, kas nenori, tas gali neleist ten savo vaikų. Tik gal reiktų pirma vaiko savo paklaust, ar jis norėtų tokioj mokykloj mokytis ( prieš tai vaikui pateikus visą įmanomą informaciją ).

Taip, daug puikių gabių žmonių išeina iš šiandienos mokyklų. Tik kokio lygio būtų tie nuostabūs gabūs žmonės, jei mokęsi jie būtų be prievartos?

Ir dar, jei jau taip vaikams "bloga" pas Ščetininą dėl to, kad jie atskirti nuo tėvų, tai kodėl šitokios eilės, kad papult ten mokytis?

Ir kodėl mes taip bijom leist vaikams patiems nuspręst, ko jie nori, kaip jie nori savo norus įgyvendint? Negi dar ir mes galvojam, kad vaikai nesugeba patys nuspręst?
O GYVENIMAS TOKS PUIKUS!
glesum
Posts: 954
Joined: Tue 02 18, 2003, 13:14
Location: Kaimas
Contact:

Post by glesum »

O man ne viskas toj ŠČetino sistemoj patinka... Manau Anastasija ta mokykla parode kitais tikslais... :? Gal tiesiog noredama parodyti, kad yra ir kitokiu budu mokyti vaikus... kad gero rezultato galima pasiekti ir bendradarbiaujant...
Vis delto manau, kad kazkokia kitokia mokykla mums reikalinga... galbut, teigiamai modifikuotas scetino variantas, gal kazkas naujo. Manau, musu organizatoriai nekvaili. susidoros su sia problema :)
Kipshas
Posts: 788
Joined: Mon 06 23, 2003, 9:39

Post by Kipshas »

>Ir kodėl mes taip bijom leist vaikams patiems nuspręst, ko jie nori, kaip >jie nori savo norus įgyvendint?

ingrida. paleisk savo 2 metu vaikeli salia judrios gatves ir tiesiog stebek ko jis nori. idomu kas greiciau ar tu neistversi stebejimo ar masina vaikeli pervaziuos

igrudom savo vaikus i pragara ir siulysime rinktis? is ko rinktis?
paprastas pavyzdys: nuvedziau vaika i metalo gaminiu parduotuve. paklausiau ko jis nori. parode kazkokia viela. gal nori pasakyti kad vaikui tos vielos gyvenime tiktai ir norisi? o gal jis neturi daugiau is ko rinktis?

tikriausiai vaiku dar neturejai jei taip kalbi
Buvau as angelelis, ka gi man daryt
Be sparnu likau
Ingrida
Posts: 229
Joined: Wed 05 14, 2003, 12:36
Location: Panevėžys

Post by Ingrida »

:P
Na ir išmąstyk tu man, vaiką į metalo parduotuvę, ir dar po to išvadas daryt.

ir įdomu, ar tikrai mažylis keliaus iš kart į gatvę? nedavus pasirinkti, nesužinosim, o vat šitokio pasirinkimo nei vienas tėvas neatlaikys.

Apie pragarą. Būtent, paleidom vaikus į pragarą, ir dar nurodinėjam, prievartaujam, vat vaikeli, tau šito būtinai reikia, tau šito negalima daryt, vat šitai svarbu dėl tavo ateities. Neklausiam, oi neklausiam mes savo kūdikėlių, ką jie jaučia, ko jie nori, kaip jie nori.

Pikta aš šiandien. Mano jaunesnyjį kūdikėlį eilinį kartą sistema mokykloje prievartauja. Nurodinėja, įrodinėja - sako, ne tik švietimo sistema, bet ir medicina įrodo, kad tai ir tai mano kūdikėliui būtina. Ir niekam nerūpi mažas žmogutis, bandantis pasipriešinti prievartai ( labai jam "būtinai" ), keliaujantis valandą laiko pas mamą į darbą, per gatves, per sankryžas didžiausias, neradęs kito sprendimo, neradęs išeities, kad jo neprievartautų. O mokykla tikrai gera, ir mokytoja valdorfietė, ir vis tiek įrodinėja, kad ir aš privalau prievartaut savo vaiką.
Ir sistemai visiškai vienodai, kaip jaučiasi mažas žmogutis visiškai vienas dideliame mieste, didelėse gatvėse.

Pas Ščetininą irgi sistema. Tai kodėl tiek norinčių joje mokytis? Tai gal Ščetinino mokyklai netinka įvardijimas "sistema"?
Man Ščetinino mokykla - kelias į šviesą, į laimę, palaimą. Lygiai kaip ir Anastasijos kelias. Man tai du keliai, kurie šiai dienai neatsiejami. mano nuomuone.
Bet tai tik du keliai. Neabejoju, yra ir daugiau kelių, vedančių į tą patį tikslą. ir jie taip pat puikūs, nuostabūs, kaip ir šie du keliai.
O GYVENIMAS TOKS PUIKUS!
Rytė
Posts: 860
Joined: Sat 09 28, 2002, 11:30
Location: Kaunas
Contact:

Post by Rytė »

Ingrida,jei tikrai būtų gera mokytja, kaži ar vaikas ten nenorėtų būti? O gal jam ta sistema valdorfietiška netinka?

Mano mergaitė nebėga iš mokyklos, o pas savo mokytoją kaip į šventę eina. ir eilės į tą klasę didelės ne šiaip sau... Beje, mokytoja tik dabar neakivaizdžiai studijuoja pedagoginiame. Ji nebuvo standartinės mokyo sistemos paliesta, todėl ir dirba taip nuostabiai.

Dar. Kažkuriame iš Saimhe reomenduotų straipsnių skaičiau apie žmogų, gyvenantį svao gabumais. Kam tai yra gabumai muzikai, kam pedagogikai, matematikai ir pan. Mačiau nuostabią muzikę- pedagogę Dėją, kuri įkūrė Suzuki mokyklą, dabar beveik kasdien matau nuostabią pedagogę Vidą, pas kurią ir mokosi mano dukrytė.

Ne vaikas turi rinktis mkyklą, o tėvai savo nuožiūra. Nes joks tėvas ar mama nenori,kad vaikas būt ten nelaimingas. Ir dar: sistema ir lieka akla sistema,kol jos nesušildo mylintis žmogus. O tada ji jau nebaisi. :P

O dėl gatvės,mašinų ir vaiko turiu laimingai pasibaigusį,bet kraupiai atrodžiusį pavyzdį. Tėtis perėjo Kęstučio gatve į kitą pusę (link automobilo), o 3 metų sūnelis su manim norėjo eit. Prailgo jam laukti,kol aš pasų poskyryje dokumentus pildžiau. Išėjo žmogus į lauką tėčio ieškoti. Mato - jis tolsta kita gatvės puse. Na, vaikas irgi apsileido per gatvę pas tėtį. Akimirka, ir nebūtų jo likę... Tai va, pasirinkimai dideliame civilizuotame mieste...
Kipshas
Posts: 788
Joined: Mon 06 23, 2003, 9:39

Post by Kipshas »

>Ir sistemai visiškai vienodai, kaip jaučiasi mažas žmogutis

aha, nuo tevu perejom prie sistemos
sistema sukure zyniai, o kai kas su malonumu jos laikosi

na o as vaikui tiesiai sviesiai sakysiu kas kaip yra.
pavyzdziui paaiskinisu kad mokytis blogai yra kur kas naudingiau nei gerai, nes sistema orientuota gabesniu vaiku zlugdymui. o tu vaikeli apsimesk kad nemoki, o kad lengviau butu tai ir nesistenk mokytis mokyklos tiesu. galu gale berniukia i mokykla ateina parodyti kokie jie kieti yra, mokslais cia kvepia gal net maziau nei narkotikais
Buvau as angelelis, ka gi man daryt
Be sparnu likau
Rapolas
Posts: 346
Joined: Mon 01 20, 2003, 11:17
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rapolas »

Sveiki .
Ši tema "Ščetinino mokykla"
Turiu nuojauta, kad galim nukrypti nuotemos . :)
Jei gimsta nauja tema pradėkite ją.
Kipshas
Posts: 788
Joined: Mon 06 23, 2003, 9:39

Post by Kipshas »

cia tiesiog pradeta dejuoti kad vaikai lauzomi
ismokykime juos apsimesti sulauzytais ir viskas bus OK

Vladimiro sunus Vladimiras sake kad ismoks gyvencia tarp musu. Be abejo apsimes sistemos sulauzytu, kitaip gali is rimto sulauzyti vaikina. Ne juokai tas musu pragaras


Nukrypimas nuo temos gavosi toje vietoje kur reikia atiduoti vaikus kazkam... jei vel bus paliestas tas momentas tai vel galima bus kaltinti nukrypimu nuo temos
Buvau as angelelis, ka gi man daryt
Be sparnu likau
Rapolas
Posts: 346
Joined: Mon 01 20, 2003, 11:17
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rapolas »

Sveiki !

Persiunciu Klaipediecio Mariaus zinute ,
kuris dalyvavo susitikime su Klaipedos kulturos ir svietimo centru
"Harmonija" :
-------------

Sveiki, sekmadienį ir aš dalyvavau susitikime, labai noriu parašyti ką aš išgirdau ir ką pajaučiau.
Savo įspūdžius ir pastebėjimus , išbuvus savaitę Ščetinino mokykloje, mums pasakojo Reda.Pabandysiu pasakoti jos lūpomis .
Atvykus ,į mokyklą sužinojome , kad Ščetininas ruošiasi išvykti į Maskvą. Labai, labai apsidžiaugėme kai dėl mūsų ,jis pakoregavo savo planus ir paskyrė susitikimą rytojui (kai kurie lankytojai laukia po savaitę ir ilgiau ir aplamai neaišku kada Ščetininas dirba savo darbą, nes pastoviai priiminėja tai draugiškas delegacijas, tai nevisai draugiškas komisijas ir ne po vieną per dieną).Susitikimo pradžioje , jis įdėmiai žiūrėjo į mus klausėsi kažko ,ko mes negirdėjome ir ištarė: "kak ja dolgo vas ždal" linktelėjo galvą "prinimaem" (jei iki to momento mes mokykloje jautėmes visiškai svetimi, visi dirba savus darbus lyg mes ir neegzistuotume, tai ,ištarus stebuklingalį "prinimaem" , prieš mus atsidarė visos durys ,visi su mumis pradėjo sveikintis - įspūdis lygtai mus įsileido į stiklinio kupolo vidų )
Sužinojome, kad Jakutijos gubernatoriaus prašymu, kuriama Ščetinino mokykla Jakutų kultūros pagrindu. Apie metus Ščetinino mokykloje mokėsi jų atstovai ir dabar jau važiuos atgal. Kartu važiuos ir keletas Ščetinino mokinių ,kurie netik išmoko kalbą ,bet ir puikiai žino Jakutų kultūrą.
Ščetinino žodžiais -labai tikėtina ,kad ir Lietuvoje bus tokia mokykla, bet visą organizacinį darbą turi padaryti priimančioji pusė. Turi būti pats mokyklos pastatas, jis neturėtų būti mieste ar miestelyje, mokyklos teritorija turėtų užimti apie 10-15 ha. Aišku turi būti ir mokiniai. Be viso to neverta net trukdyti , Ščetininas per daug užsiėmęs žmogus , kalboms laiko neturi.
Pačioje mokykloje visiems be išimties yra keliami labai aukšti reikalavimai. Kiekvienas darbas ar užduotis turi būti atlikta pilnai ir su širdimi- rusiškai tai skambėtų "vyložitsa polnostju" .
na tai tiek. dar pasikartosiu , kad tai mano bandymas perteikti tai ką pajaučiau , o aš kaip žmogus galiu ir klysti.
Dar noriu dadurti savo nuomonę apie Ščetininą, žiūrint į jo mokyklą kitu kampu. Jis yra ŽMOGUS VALDANTIS GALIĄ (galima pavadinti jį magu ar baltuoju žyniu) , laikas jo mokykloje yra suspaustas (per dieną nuveikiama tiek, kiek mes -per mėnesį nesugebam)
Ar mes viduj jau esame pasiruošę gyventi tokiu tempu ??
Olga
Posts: 145
Joined: Sat 02 22, 2003, 14:26
Location: Vilnius

Post by Olga »

Tokia informacija ...

на другую чашу весов...

В общем про "первый звоночек" я уже как-то писал. Маша Касаткина, познакомилась случайно с девушкой, которая окончила школу Щетинина два года назад. Ругалась она о ней очень сильно, в том числе по следующим причинам:
1) полное отсутсвие свободы выбора и личного времени, от зари и до заката все по минутам расписано.
2) категорически запрещено болеть или отдыхать кроме как ночью. Заболевший- значит что-то не так с эзотерической точки зрения, т.е. он отщепенец от коллектива.
3) поддерживается казарменный режим и наряду с "общиной" внутри, строгие правила не дающие разобрать вертикаль власти в школе. А именно - вопервых полчинение строгое старшим по отряду или как там. Во вторых еженедельное переселение из комнаты в комнату, как окрестила это та девушка - жизнь на чемоданах, чтобы близких друзей не образовывалось.
4) низкий уровень преподавания, а точнее свои воззрения на то, что надо а что нет знать,как это ни странно, например Пушкина проходили в форме почти одного четверостишья по ее словам (а времени на самостоятельное чтение нет и не предусмотрено).
Принято всем слушать сверху и мнения не иметь. Поскольку есть Учитель!
Девушка эта рассказывала, что вынуждена была с температурой 40 идти на хозработы и экзамены, поскольку ее поднимали почти насильно, болеть НЕЛЬЗЯ.
Rytė
Posts: 860
Joined: Sat 09 28, 2002, 11:30
Location: Kaunas
Contact:

Post by Rytė »

Olga, kur radai šitą informaciją? :shock:

Kažkodėl manau,kad tiesos tame yra...
Olga
Posts: 145
Joined: Sat 02 22, 2003, 14:26
Location: Vilnius

Post by Olga »

Cia zodziai vieno pazistamo is Maskvos. Negaliu paskyti kad tai 100 tiesa, nes pati nemaciau ir negirdejau tos Scetinino mokines.
Bet yra 2 kiti bet del kuriu niekad neatiduociau savo dukros i panasia mokykla tai :
1. mokykla -internatas :!: pirmas ir svarbiausias - vaikai atskirti nuo tevu ir nesimato menesiais...
2. ten irgi sistema...gal kitokia bet sistema, sugalvota vieno zmogaus o tas zmogus yra paprastas zmogus ir jis irgi gali klysti...

Ir dar truputi mano minciu. Kiek zinau, iki siol nera nei vieno filialo tos mokyklos. O priezastis labai paprasta - Scetininas nemoka ismokyti vaiku buti savarankiskiems, jis jiems yra autoritetas. Jie nieko negali be jo...

Visai nenoriu jo apjuodinti. Noriu tik kad nebutu panasiu klaidu cia Lietuvoje.
Žvaigždukas
Posts: 378
Joined: Tue 02 18, 2003, 23:13

Post by Žvaigždukas »

Ir aš manau, kad bet kokios pedagogikos/metodų negalima priimti 100 proc. Būtinai reikia įvairiapusiškai pažvelgti į įvarius metodus, būti vienaip ar kitaip kritiškiems.
Aš manau, kad Ščetininas puikus žmogus ir pedagogas (tiesiog nuostabus ir atmosfera ten neapsakoma), tačiau yra keletas dalykų su kuriais aš nelabai norėčiau sutikti.
Pilnai pritariu Olgos kritikai apie mokyklą. Buvau apie tai ankščiau pagalvojus. Tą sistemą, kurią sugalvojo Ščetininas galima pritaikyti pagal save, kažką palikti, kažką pakeisti ar net sugalvoti ką nors naujo, kas būtų į naudą tiek mokiniams, tiek jų tėveliams.

:)
Rapolas
Posts: 346
Joined: Mon 01 20, 2003, 11:17
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rapolas »

Labai neturiu laiko....
Reda iš Harmonijos kuris kelis kartus buvo
pas Ščetinina pasakojo , kad past Ščetininas
minėjo ko truksta tai mokyklai ir kokios problemos.
Tai kokia dabar yra mokykla tai visiškai neiprasta mokykla.
Tai dar netokia ateities mokykla kuri yra Ščetinino vizijoje .
Tai mokykla "Šviesos kariams" -( čia aš passkolinau ši termina).
Taigi tiems kuriu misija žemėje ne "Šviesos kario" ji papraščiausiai netinka. Daug vaikų pabuna 0.5 -2 metus ir pasitraukia, nes gyvenimo tempas ten neeiliniams žmonėms. Kitakart plačiau ....

Bet patikėkit tai ne kazarma, taip tempas didelis, ten įpratusiems snauduliuoti gyvenime sunku arba jiems reikia pasitraukti. Minetai mergaitei ryšiai neiko tai kas ten yra. Disciplina ten yra suvokta o ne autoritarine. Sunku tai paaiskinti , reikia nuvaziuoti ir pajausti.
Individualybės ugdomos o negniuždomos .

Taigi tokių mokyklų daug ir nereikia vienos, kitos šaliai ...
už tai ir nėra daug filialų.

Ir dar svarbiausia Rusijoje mokyklų su nuostabia patirtim ir rezultatais
DAUG ! . Visose jose vaikas- didis žmogus . Rusijoje dabar vartojamas
terminas Humaniškoji pedagogika. Aplankykit http://www.tinklapis.lt/ateitiesmokykla pasiskaitykit. ten idejau truputuka info
Mindaugas
Posts: 1311
Joined: Fri 09 27, 2002, 23:01

Post by Mindaugas »

Vakar klube, per aptarima apie Ščetinino pedagogika, tiksliau Škola Radosti iškilo tokie klausimai:
1. Ar yra tokių atvejų kai baigę mokyklą mokiniai paskui gyvena visuomenėje laisvai ir su pasiekimai, turima omenyje ar žinomi tokie faktai.
2.Ar mokiniai gali būti laisvi savo laiko paskirtstyme, mokantis toje mokykloje?
Rapolas
Posts: 346
Joined: Mon 01 20, 2003, 11:17
Location: Vilnius
Contact:

Post by Rapolas »

Mindaugas wrote:1. Ar yra tokiu atveju kai baige mokykla mokiniai paskui gyvena visuomeneje laisvai ir su pasiekimai, turima omenyje ar zinomi tokie faktai.
2.Ar mokiniai gali buti laisvi savo laiko paskirtstyme, mokantis toje mokykloje?
I 2- galiu iskar atsakyti:
Cia ka as maciau vasara..
Mokykloje yra daug veiklos, vyrauja vieninga tvarka.
Yra laikas pietums ( nieks kaip armijoj nevaiksto rikiuoteje, bet
nuo ... iki ... pietus). Po pietu laisvas laikas 2-a valandu. Darbai ik tam tikros valandos. Toliau kas kur dalyvauja ... Minejau veiklos yra daug, pasirinkimo laisve ka veikt nemaza, bet yra ir tai ka reikia padaryt.
1-as ... is pasakojimu susidariau ispudi kad yra visaip. Faktas visi jai isbuna mokykloje kelis metus tampa "kitokiais". Yra ir tokiu faktu kad jei po viena kurnors isvyksta , jiems buna nelengva nes tada jaucia dideli pasipriesinima ir dideli aplinkos apsnudima ir jiems zinoma nelengva ka nors poviena daug nuveikti , todel yra faktu kad grizta i mokykla , i komanda.

Geriausiai atsakyti i siuos klausimus gali zmones is Klaipedos "Harmonijos" jie savaite gyveno mokykloje , daug bendravo ir su vaikais ir mokytojais ir paciu Shchetininu. Ir nuvyke buvo nekarta. Ir buvo ten ne vien vasara.
Nes kitaip tai bus musu visu pafantazavimai " kaip gi ten turetu buti"

...
Tinklapis vieno is tu kuris mokesi Sch. mokykloje
http://lawman2.narod.ru/
Ten yra nuorodos i jo draugu tinklapius

Bet tai tokie atvejai kada jie mokykloje pabuvo kelis metus
O juk yra po 10 metu mokykloje atbuvusiu
Juozas
Posts: 21
Joined: Fri 01 10, 2003, 22:54
Location: Kaunas

Post by Juozas »

Olga wrote:Tokia informacija ...

на другую чашу весов...

В общем про "первый звоночек" я уже как-то писал. Маша Касаткина, познакомилась случайно с девушкой, которая окончила школу Щетинина два года назад. (...)
Девушка эта рассказывала, что вынуждена была с температурой 40 идти на хозработы и экзамены, поскольку ее поднимали почти насильно, болеть НЕЛЬЗЯ.
Keista kodel ta mergina neisejo is Scetinino mokiklos jei ten toks pragaras :roll: ?Jos neisleido?Grasino?Ar jos tevai nesidomejo dukros gyvenimu mokikloje :?: Juk ten vaikai ne 3metu o 10-12 .Cia kazkas ne taip.
Rytė
Posts: 860
Joined: Sat 09 28, 2002, 11:30
Location: Kaunas
Contact:

Post by Rytė »

Juozai, nemanai,kad tos mergaitės tėvai gal norėjo,kad ji būtų mokykloje? Koks vaikas pats ten važiuoja, ieškosi,kur Ščetinino mokykla yra? Ar ne tėvai renka,kur jų vaikams mokytis? Beje, ten internatas. Tai gal mergaitė neturėjo progus tėvams ką papasakoti,nes jų ten tiesiog nebuvo? O kai papasakojo, galimas variantas, tėvai paprašė: 'na, pabūk dar, apsiprask...'

P.S. Čia tik mano situacijos interpretavimas, o kas iš tiesų ten buvo, nežinia.
Kipshas
Posts: 788
Joined: Mon 06 23, 2003, 9:39

Post by Kipshas »

>Bet patikėkit tai ne kazarma, taip tempas didelis, ten įpratusiems >snauduliuoti gyvenime sunku arba jiems reikia pasitraukti.

Anastasija rase knygoj, jog si karta vedai nestojo i kara, o eme uzmigineti, snuduriuoti... nenormalus matyt jie :)
As savo kailiu pastebejau jog neretai snuduriavimas - labai svarbus etapas "Sviesos kariui" (Rapolo pasiskolintas terminas)

Is kitos puses 40 temperatura "jega kele" t.y kas? Viduramziu kankinimai?
Buvau as angelelis, ka gi man daryt
Be sparnu likau
Juozas
Posts: 21
Joined: Fri 01 10, 2003, 22:54
Location: Kaunas

Post by Juozas »

Loretra,turint siek tiek fantazijos galima dar ne tokiu daliku papasakoti.Kad ir tos pacos Montesori mokiklos mokitojai daro klaidas.Jai dar tas klaidas ispustum neblogas siaubiakas gautusi.
Post Reply